Re: OT: oběhové čerpadlo WILO

Sobota Září 24 01:07:21 CEST 2016

Někde jsem v diskusi zahlíd otáčky snad 1400-2000. Takže pokud je to
dvoupólový asynchronní motor se synchronními otáčkami 3000, pak se to
řídí napětím pomocí těch triaků. Tyhle malé motory mají už samy dost
velký skluz a ten se dál zvětšuje regulací. Ztráty jen na tom skluzu
omezí účinnost pod 65% + tam jsou další (třeba tvar vlny při regulaci
triakem).
Není na čase koupit nové čerpadlo? Obchodníci se předhánějí v různých
akcích, třeba tady
http://www.bola.cz/elektronicke-obehove-cerpadlo-wilo-yonos-pico-25-1-4.html
Technika pokročila. Je tam synchronní motor (na rotoru je magnet) a
frekvenční měnič. Účinnost je podstatně lepší, nejsou tam zbytečné
ztráty při snížení otáček.

Anděl