Re: Urychlení leptání vibracemi?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Září 23 18:23:54 CEST 2016

Plexi chce lepit chloroformem, pak to celkem drží. Nakonec dělají
se z toho i docela velká akvária. Ale souhlasím, že bezpečnosti není
nikdy dost, takže bych to asi ještě dodatečně stáhl dvěma plechovými
pásky (princip obruče na sudu).
Další možnost je místo plexi použít transparentní polystyrén, ten se lepí
výborně (toluenem) a drží jako čert. Ale je dražší a hůř se shání.

Převrženi se moc nebojím, stačí to připevnit na slušně velkou základnu.
A vždy je zde možnost udělat to jako benzínovou pumpu, tj. nádrž
v nádrži - celé to zařízení provozovat třeba v příslušně velkém lavoru.

Nevím zatím, jak udělat vytápění. Jestli vyrobit nějaké topení třeba
vložením topných odporů nebo jenom odporového drátu do nějaké
zkumavky, nebo koupit akvaristické topení (to je ale myslím dost slabé),
nebo to udělat tím nejjednodušším způsobem, našroubovat na dno hliníkový
plech a postavit to na termostatovaný elektrický vařič (tak jsem provizorně
zahříval třeba persulfát, který za studena leptal pomaleji než šnek).

Aerosol je problém, ale možná zase ne tak velký. Jednak se na to
dá udělat víko (ale nesmí být samozřejmě  těsné).
Hlavně ale moje ambice je použít alkalickou leptací lázeň, a ta je
nesrovnatelně příznivější k okolnímu prostředí než kyselé lázně.

PL