RE: UV LED osvitovka a vliv vyzařovacího úhlu LED

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Září 23 08:51:55 CEST 2016

Já nenašel nějaký graf citlivosti emulze - jen rozsah. Proto jsem vlnovou délku volil u delšího okraje tohoto pásma. Použitou vlnovou délku ale teď z hlavy nevím. Při této vlnové délce má okenní sklo kterým DPS přikrývám ještě cca 80% propustnost ale směrem ke kratší vlně propustnost rychle klesá. Takže možná už je tam citlivost emulze nižší ale zase to netlumí to sklo.

DPS lze osvětlovat i běžným světlem. Ale intenzita musí být řádově vyšší. Používal jsem dřív nerozbitou 100W rtuťovou výbojku a z cca 40cm jsem svítil půl hodiny. Teď mám 20W a svítím 1min 45s. A to u té výbojky jistě pronikala i část UV záření.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Friday, September 23, 2016 1:15 AM
To: HW-news
Subject: Re: UV LED osvitovka a vliv vyzařovacího úhlu LED

Ta citlivost na vlnovou délku je dost velká. Navíc jsou fotoresisty
dvou typů - jeden je určený pro kratší délku a má dost ostré maximum
kolem 375nm (takže už i na 405nm, což jsou ty nejlevnější UV LED,
už má dost velký pokles citlivosti, skoro na polovinu), druhý chytá i delší
záření. A populárnější jsou dnes spíš ty krátkovlnné. Podle mě proto,
protože jsou míň háklivé na technologickou kázeň, tj. méně jim vadí
trocha okolního světla. Ale třeba je důvod jiný (lepší detaily?), kdo ví.

PL