Re: VKV jednotka s ECC85

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Úterý Září 20 22:57:38 CEST 2016

Pokud se Vám to mění málo - cca o 1 - 2 MHz tak to na osciloskopu vůbec nemusíte poznat. Pokud někdo vyměnil jen kondenzátory a s cívkou nehnul může to mít přesně ty důsledky co popisujete. Případně je možné že jste ty kondenzátory nebo něco zničil tou koupelí v saponátu. Já jsem opatrný i s isopropylem. Saponát by mě vživotě použít nenapadlo. To do VF techniky, trimrů, cívek a pod rozhodně nepatří. Zbytky po odpaření mohou zásadně snížit Q cívek což opět může vést k tomu kolísání amplitudy (ale asi ne ke změně kmitočtu). V těchto starých rádiích byvaly dráty v cívkách isolovány hedvábím. Pokud se do toho dostal saponát a vyschnul...

Lze koupit keramické kondenzátory  do 500V.

    Martin.