Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Září 17 01:57:49 CEST 2016

Doma mám instalaci z doby, kdy ještě nebylo povinné mít to všude, ale jen v
koupelně. Tak mám 2 jističe s chráničema, na světlo a na zásuvky. Občas
někdo (typicky nová podnájemníkova slečna) dá prát prádlo, pustí si
horkovzdušný ventilátor a jde do vany. Až začne pračka ohřívat vodu, cvak
... a není tma, jen začne být chladněji.

Do novějších instalací jsem dával 2-3. Jeden na světlo a pak ještě 1-2 další
na to ostatní. Do vily pak i 2 na světlo ve 2 patrech. V menší továrně jsem
dával snad asi 5: Světlo nahoře/dole, 1f zásuvky nahoře/dole, 3f zásuvky.

2 považuji za naprosté minimum. Ve 2 v noci se po tmě špatně hledá, co to
způsobilo. 5 bych do bytu asi opravdu nedával.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Jaký to má půvab cpát tam spoustu fíček?
Já mám jedno fíčko vždy na celý byt a zatím jsem nepřišel na to, k čemu
bych jich potřeboval. Tak se ptám proto, abych věděl, o co přicházím.

Bydlím tady 12 let. Předtím jsem to měl 20 let stejně v minulém domě,
proto jsem to tak udělal i tady.
Za těch 12 let mi fíčko vylítlo 2x (vždy to udělal sporák, je
konstrukčně blbě
navržený). No tak jsem sporák do vyschnutí odpojil, chránič nahodil a jedu
dál. Šance, že bych zrovna v té chvíli měl něco zásadního a nenahraditelného
rozdělaného na stolním PC, nebo že by ženě unikla zrovna klíčová scéna
v Ordinaci, je fakt dost malá. A nakonec v nejhorším jí to můžou barvitě
povykládat kolegyně v práci.

A proč zrovna na lednici ne (to není reakce na Vás, Vy ho tam máte, ale
je vyhrazené)? To jako aby náhodou když chránič vyletí, tak než ho nahodím,
tak aby mi za ty 2 minuty nevytekl mražák? A pokud vyletí fíčko v době
kdy v baráku nikdo není, tak je to pravděpodobně jaký mega průser, tak pak
vypnutá lednice na několik hodin asi bude to poslední, co mě bude trápit.

Zřejmě mi za ty roky, co to tak provozuji, něco důležitého nedošlo.