OT: CNG nadrz na vareni

Tomáš Mádr ok2mtm na seznam.cz
Pátek Září 9 09:03:37 CEST 2016

Dobrý den,

docela jsem se pobavil a přidal bych něco ze svých zkušeností.

Horkovzdušné Webasto máme v terénním autu a je to naprosto super věc. ze 12V
si to při startu cucne na chvíli pro žhavící svíčku asi 80W a potom při běhu
na plný výkon kolem 25W, většinou ale po chvíli jede na výkon snížený. Máme
2kW verzi, a z auta takový pojízdný mezonet, kdy spí se jak v autě, tak ve
střešním stanu na střeše. 2kW znamenají že v autě je na trenky a ve stanu na
střeše, do kterého to posílá horký vzduch hadicí je na slabý spacák, i když
venku sněží.

Vařič - pro občasné použití jednoznačně na PB. Naftový vařič Webasto má v
autě kamarád - má tam takovou obytnou vestavbu. Funguje to super, zasmrdí to
stejně jako nezávislé topení maximálně chvilku při startu a potom při
vypínání, ale oboje je výfukem ven. Oproti plynu je to trošku pomalejší na
rozehřátí. Problémem je prostě cena. Další věc co jsem viděl a co se mi
docela líbilo byl benzínovej stolní vařič tuším Coleman. Ten používali i v
dodávce bez nějakých problémů, akorát to chtělo čistý benzín (technický).
Startování jako letlampa. Pro mě opět vítězí PB.

Osobně bych se zamyslel na PB, s tím že trubky budou v hadici, podobně jako
se to dělá v autě, tlaková láhev bude oddělená od ostatního, detektory
existují a přidal bych možnost vyvětrání - tedy hadice a ventilátor, kdyby
už něco uteklo. Existuje víc druhů lahví, takže stačí si vybrat tu správnou.
A nejlepší je gril na palubě, takže pokud bude na plyn, tak tam vytáhnout
přípojku. Docela dost toho mají, třeba pro inspiraci, v obchodech pro
karavany.

Jinak, topení je nutné, na vaření je lepší hospoda, ale s lodí nevím, jak to
je s parkováním na parkovišti u hospody.

Tomáš OK2MTM