<html><body><p>Dobrý den,</p><p>docela jsem se pobavil a přidal bych něco ze svých zkušeností.</p><p>Horkovzdušné Webasto máme v terénním autu a je to naprosto super věc. ze 12V si to při startu cucne na chvíli pro žhavící svíčku asi 80W a potom při běhu na plný výkon kolem 25W, většinou ale po chvíli jede na výkon snížený. Máme 2kW verzi, a z auta takový pojízdný mezonet, kdy spí se jak v autě, tak ve střešním stanu na střeše. 2kW znamenají že v autě je na trenky a ve stanu na střeše, do kterého to posílá horký vzduch hadicí je na slabý spacák, i když venku sněží.</p><p>Vařič - pro občasné použití jednoznačně na PB. Naftový vařič Webasto má v autě kamarád - má tam takovou obytnou vestavbu. Funguje to super, zasmrdí to stejně jako nezávislé topení maximálně chvilku při startu a potom při vypínání, ale oboje je výfukem ven. Oproti plynu je to trošku pomalejší na rozehřátí. Problémem je prostě cena. Další věc co jsem viděl a co se mi docela líbilo byl benzínovej stolní vařič tuším Coleman. Ten používali i v dodávce bez nějakých problémů, akorát to chtělo čistý benzín (technický). Startování jako letlampa. Pro mě opět vítězí PB.</p><p>Osobně bych se zamyslel na PB, s tím že trubky budou v hadici, podobně jako se to dělá v autě, tlaková láhev bude oddělená od ostatního, detektory existují a přidal bych možnost vyvětrání - tedy hadice a ventilátor, kdyby už něco uteklo. Existuje víc druhů lahví, takže stačí si vybrat tu správnou. A nejlepší je gril na palubě, takže pokud bude na plyn, tak tam vytáhnout přípojku. Docela dost toho mají, třeba pro inspiraci, v obchodech pro karavany.</p><p><br></p><p>Jinak, topení je nutné, na vaření je lepší hospoda, ale s lodí nevím, jak to je s parkováním na parkovišti u hospody.</p><p><br></p><p>Tomáš OK2MTM</p><p><br></p><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Zdeněk Aster <Zdenek.Aster@seznam.cz><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 8. 9. 2016 17:30:49<br>Předmět: Re: OT: CNG nadrz na vareni</p><br><blockquote><div>Souhlasim meli jsme v dodavce, teplovodni webasto a v druhe vzduchove<div>webasto spotreba na nafte neznatelna, ale je fakt ze pri spotrebe 10L dodavky</div><div>se to ztrati. Problem u teplovodniho je ze po provozu tak 10h to nerozchodi</div><div>baterka, vyuzivalo to klimatizacni system auta, takze to napajelo cely ventilatory</div><div>a obehove cerpadlo. To vzduchove melo svuj  vetracek, a tam se nam</div><div>nikdy baterku nepodarilo vymlatit.....</div><div><br></div><div><br></div><div>Zdenek Aster</div><div><br><p>---------- Původní zpráva ----------<br>Od: Admin HWnews <hwnews@cncnet.info><br>Komu: HW-news <hw-list@list.hw.cz><br>Datum: 8. 9. 2016 15:19:55<br>Předmět: Re: OT: CNG nadrz na vareni</p><br><blockquote>Mel jsem cela leta webasto (teplovodni) v aute a s tou spotrebou se <br>pletete. Je to opravdu velmi usporne.<br><br>Jsou tam jen ctyri veci co zerou elektriku - obehove cerpadlo/respektive <br>vetrak u horkovzduchu, zapalovaci svicka a ridici jednotka.<br><br>Spotreba pri startu (12V) je kolem 7A a z nejvetsi casti ji zere <br>zapalovaci svicka. Jakmile to capne (coz je tak do minuty - nez se tam <br>dotlaci nafta a nahreje se to na zplynovaci teplotu) tak z krmite jen <br>podavaci cerpadlo, ktere je nejake pistkove nebo membranove - je slyset <br>jak cvakani relatka - rychlost podle toho jak fedrujete (maximum cca 1x <br>sekundu). To podavaci cerpadlo bude mit fakt zanedbatelnou spotrebu. <br>Veskera dalsi spotreba jde na vrub tem obehovym vecem, ktere ale u <br>sporaku nejsou potreba.<br><br>Tipuju, ze to budou opravdu maximalne jednotky watu - nejakej malej <br>vetracek na plneni spalovaci kompory - to bude vsechno. Ta nafta ma fakt <br>strasnou vyhrevnost.<br><br>To webasto v lodi 5kW ma psanou spotrebu 0.5l/h. V aute melo take 5kW a <br>na spotrebe auta to nebylo naprosto znat.<br><br>Ten varic bude fakt skvela volba a mit na nej tak tam pujde. Nafty mam v <br>lodi dost.<br><br>RV<br><br><br><br>Dne 8.9.2016 v 14:25 Lubor Otta napsal(a):<br>> Tak si odpovím sám, má to nucený odvod spalin výfukovou trubkou, je to<br>> dvouplotýnka, kde topí vždy celá, a spotřebu elektřiny při startu<br>> ohdaduji na stovky watů, a pří hoření pak alespoň 10W.<br>> Takže ve srovnání s PropanButanem docela nepraktické, a i ten líh je<br>> elegantnější. A jestli je to dobře udělané, tak v kajutě to smrdět<br>> nebude, jen venku :-)<br>> A člověk by si to mohl přestavět z nějakého bufíku z vrakoviště...<br>> Lubor<br>><br>><br>> Dne 8.9.2016 v 13:43 Lubor Otta napsal(a):<br>>> A má ten vařič, nebo sporák výfuk?<br>>> Znám bufíky od webasta, a při zápalování a chcípání vždy zasmrdí :-(<br>>> Lubor<br>>><br>><br>> _______________________________________________<br>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>> Hw-list@list.hw.cz<br>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<br>><br>_______________________________________________<br>HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></div></div>_______________________________________________<br>HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<br>Hw-list@list.hw.cz<br>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</blockquote></body></html>