Re: NodeMCU, Bolo: zesilovač zvonění mobilu

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Říjen 19 12:10:34 CEST 2016

Ad NodeMCU V3 - no on je to pouze marketingovy chaos cinanu, navic je v tom
oznacovani straslivy chaos:) Cely NodeMCU je v podstate ESP modul +
stabilizator + USB-RS232 prevodnik. V podstate jsou 2 "hlavni" verze. Ta
"starsi/puvodni" je sirsi a hur se pouziva v kontaktnim poli (kvuli te
sirce). To byl snad HW v0.9 Pak vznikl HW, ktery autori oznacili jako v1
(ale cinani jako v2), ktery je uzsi, pinove prakticky kompatibilni (par
puvodne "reserved" dostalo oficialni funkci). A pak dalsi cinan pouzil jiny
USB prevodnik a zacal tomu hrde rikat v3. Mimoto je jeste dalsi podobny "hw
standard" (moduly WeMos - viz ali)
Ty NodeMCU moduly byly puvodne s LUA jazykem, ale co si tam nahrajete - to
tam mate (viz Arduino pouzivani)

A ted k jazyku LUA: ten existuje uz dlouhe roky ve svete PC (jako Win tak
Lin), od toho se pak odvodila eLua (pro embeded hracky) a na zaklade te
vznikla LUA interpreter pro ESP8266 jako soucast projektu NodeMCU. V praxi
je tato vetev stale docela aktivne vyjijena, zacina se planovat i cesta
smerem k ESP32. Kazdopadne NodeMCU neni pro tu LUA podminkou, jde spustit
na libovolnem z tech ESP8266 modulku (pocty IO, velikost pameti a snad i
rychlost je ruzna) NodeMCU je prave osazovat ESP-12E protoze ma nejvic IO a
pameti.
Samotny LUA je (ted trosicku varim z vody) nejaky interpret bytecode, ale
obsahuje v sobe i ten prekladac do bytecode, takze:
-muzete mit soubor s tim bytecode
-muzete mit zdrojak a ten se tusim preklada "on the fly"
-muzete ty prikazy zadavat primo z konzole
ESPLUA modul se po bootu snazi nacist (nerucim za spravnost nazvu souboru)
nejdriv init.lc (zkompilovany bytecode), kdyz ho nenajde, tak init.lua
(cisty zdrojak). Z nej si samo jde nacitat dle potreby dalsi soubory

Mne osobne se skriptovaci LUA jazyk velmi libi, samo ze nedosahuje
rychlosti/moznosti/... prekladaneho C++ kodu. Ale zas je to spichnute za
chvilicku. Nejakou dobu jsem si s tim na NodeMCU modulech hral (pak bohuzel
dosel cas, ale 100% se k tomu vratim), takze pokud mate dotazy - treba se
mi podari pomoct.

Marek