Re: Rušení náhlavních souprav DECT

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Čtvrtek Říjen 6 12:14:59 CEST 2016

Díky za reakci. Upřesňuji tedy:

1. rušení přijde a odejde vcelku nezávisle na čemkoli, někdy se objeví i
bez hovoru, někdy naopak celý den ne. Při hovoru je to ale nejčastější.
Faktem je, že mimo hovor operátoři nemívají sluchátka na hlavě, tak to
není poznat.

2. Ano, i protistrana to rušení vnímá, ale ne tak nahlas, odcházejícímu
signálu je vcelku rozumnět. Hodně se to ale mění - třeba dnes se to
nezdá ani jako tón, ale spíš chrčení a velké zkreslení hlasu.

3. DECT základna je připojena k IP telefonu Alcatel 8038, propoj je
pomocí kablíku dodaného k náhlavce. Na doporučení dodavatele jsme
zkoušeli i elektronický zvedač APA-23, ale bez výsledku. Stejně tak jsem
zkoušel uzemnit základnovku pomocí USB (které se normálně nevyužívá),
ale taky beze změny.

Náhlavek je na centru 6, používají se obvykle 3, zbytek je zasazen v
základnovkách. Rušení ale nastává i když se používá i jen jedna.

Zatím jediná situace, kdy rušení zaručeně ustane - pokud náhlavku přepnu
zpěd na narrowband, což chápu jako zúžení pásma přenášeného audia z 7
kHz na 3,4 kHz a pravděpodobně změnu v RF přenosu mezi základnovkou a
sluchátky.

JMN