Rušení náhlavních souprav DECT

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Říjen 5 14:58:50 CEST 2016

Dobré odpoledne,

řeším nepříjemný problém s náhlavními soupravami Plantronics Savi W710.

Používáme je na centru pro příjem tísňových linek. Několikrát za den se
stane, že ve sluchátku soupravy se rozezvučí silný nepříjemný tón
(odhadem tak 200-400 Hz), který přehluší hovor a operátora v podstatě
vyřadí z provozu. Což je samozřejmě průšvih. Výška tónu ani hlasitost se
nemění.

Přenos mezi základnou a sluchátkem je pomocí DECT. K tomu problémovému
chování dochází od chvíle, kdy jsem soupravy přenastavil z "narrowband"
na "wideband" režim přenosu ve snaze zlepšit srozumitelnost hovorů (v
narrowband je to opravdu bída).

Souprav provozujeme celkem 6, dělají to všechny. Updatoval jsem
firmwary, koupil nové akumulátory, prohazoval jsem základnovky,
sluchátka - bezvýsledně. Nepovedlo se mi vysledovat žádné závislosti.

Téměř jisté ale je, že pokud náhlavku provozuju mimo operační středisko,
s problémem jsem se nesetkal. Na OS jsou desítky LCD monitorů a jiných
elektronických krabiček a zdrojů, v úvahu tedy připadá rušení. Nevím ale
kde začít hledat, vzhledem k charakteru provozu nemůžu jen tak začít
vypínat a čekat, jestli to pomůže.

Nenapadá vás, jak nejlépe zdroj rušení lokalizovat, nebo jestli to není
něco úplně jiného? Přepnutím do narrowband režimu závada zmizí, ale
hovorům zase není pořádně rozumět, což je taky naprd.

K dispozici mám DMM a analogový osciloskop do 20 MHz :-/

Díky za jakékoli podněty.

Jirka MN