zasuvka TV, radio, internet

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 2 16:56:58 CEST 2016

Jojo, naprostý souhlas.
LoRa u nás dělají České radiokomunikace, a konkurenční SIGFOX pak T-mobile.
Tohle je myslím hodně perspektivní směr. A ty dosahované parametry jsou
docela
úžasné (dosah i v zástavbě z řádu kilometrů, vyleze to i podzemní
šachty, přitom
životnost baterky 5-10 let).

Pokud se do toho namontoval T-mobile, který má jaksi z podstaty svého
fungování
hodně širokou celoplošnou přenosovou infrastrukturu, tak se to asi dá
udělat i rychle
a investičně dost lacino.
ČRa přece jen těch přístupových bodů tolik nemají, i když velká města
asi pokrývají.

K té bezpečnosti: tyhle IoT standardy vznikají až teď, takže si moc
nenesou žádnou
zátěž z minulosti a jsou tedy navrženy asi hodně dobře. Oba ty systému
používají
2 nezávislé klíče, jeden má poskytovatel přenosových tras a druhý zákazník.
Takže ani operátor ani zákazník nevidí do dat toho druhého. A
pravděpodobnost
prolomení (nebo vzhledem k robustnosti algoritmů teda spíš krádeže klíče)
obou najednou je asi hodně malá.

PL