navijeni civek

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Listopad 25 00:21:24 CET 2016

Udělal bych si 2-dílnou formu, asi by stačila i dřevěná, takže se bude
snadno
vyrábět (mám pocit, že jste CNCčkař, že jo).
Vyrobit asi v kuse a pak rozříznout napůl. Udělat to jako "matku", tj.
vnitřní závity,
menší průměr jen o fous větší než je průměr keramické trubky.

Pak formu stříknout teflonovým sprejem, dát do ní trochu tekutého tmelu,
vložit
keramiku a stisknout poloviny k sobě. Na chvíli do trouby na nějakých
100-140C
(to dřevu nijak nevadí) a poloviny formy sundat. Tím na keramické trubce
vznikne
něco jako závity. Podle druhu tmelu případně po vytažení z formy ještě
jednou
do trouby na vyšší teplotu, ale možná to bude zbytečně a šlo by to motat
hned.

Pokud by se motalo do ještě lehce tvárného tmelu třeba na tom soustruhu, tak
by se asi dal vyšším napětím drátu proříznout ten tmel až na keramickou
trubku
(pokud by to k něčemu bylo). Mezi závity by ten tmel rozteče udržel.

PL