[OT] Problem s autem - dobijeni
Pavel Kutina
hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 21 20:55:03 CET 2016
Tak rozuzlení je úplně jednoduché - v servisu se jim nějak "udělal čas",
tak jeden z mechaniků (prý má ruce jako Japonec) tam někudy zalovil a
podařilo se mu demontovat regulátor. A když ho vyndal, tak tam prý
uhlíky skoro nebyly.
Pak prý skoukli sběrací kroužky (oni tomu říkali jinak, ale to už tu
dneska bylo) nějakým endoskopem a kroužky prý OK, tak že jen vymění
regulátor, ale protože jim tam nic nepasovalo, přebrousili uhlíky z
Favorita :)
Na faktuře byla částka 50Kč za materiál a 1000Kč za práci - milerád jsem
jim je dal, jsem si vzpomněl na ten vtip "Rána kladivem 1x: 1 USD. Vědět
kam: 1000 USD", holt já neměl ani ty japonský ruce, ani endoskop a
nakonec ani ty uhlíky z Favorita...
Každopádně jsem s nima odjel 150km a auto zatím dobíjí jak má.
Pitomost, ale potěší.
Pavel Kutina
Dne 21.11.2016 v 12:09 Pavel Kutina napsal(a):
> Neee, 2.5l pětiválec Audi (kolem toho roku 95 se montoval do Audi 80 a
> asi nejen do něj), ono Volvo tenkrát nemělo vhodnej motor, tak si ho
> koupili.
>
> To rozebrani je docela fajn, souhlasim - je potreba vypustit chladič,
> odpojit nějakou rouru chlazení, pak sundat řemen, odpojit tlakové hadice
> serva, sundat servo a pak už konečně je na řadě ten alternátor. Postup
> jsem na videu viděl, po sestříhání to bylo asi na osm minut :D
>
> Jinak ano, alternátor je fyzicky pod servem, ze kterého mi trošku kape
> kapalina, takže je možné úplně cokoliv.
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message -----
> *From:* Radek Sztwiorok <mailto:sztrad na gmail.com>
> *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Sent:* Monday, November 21, 2016 11:55 AM
> *Subject:* Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu
> mezi starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni
> oleje sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim
> rozebrani predku auta.
>
> Dne 21. listopadu 2016 11:43 Pavel Kutina <hw na prelude.cz
> <mailto:hw na prelude.cz>> napsal(a):
>
> Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi
> si tam o tom taky trochu popovidame.
>
> Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky
> jsou dobre mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz
> je pri cca 40l v nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky
> (jako treba prave dobijeni, ale taky SRS a dalsich "drobnosti")
> lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho palubni pocitac
> vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho zkusim
> zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.
>
> Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po
> nastartovani a behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do
> normalu, takze je mozne, ze to jeste chvili dobijelo. Muj tip je
> bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne pouklepany nektery z
> kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym merenim
> neda, mozna z heveru nebo jamy.
>
> Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel,
> tak tam nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk
> <mailto:ZuffaJ na cgc.sk>>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
> Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM
>
> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
> Zdravim,
>
> Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je
> vadny regulator v alternatore.
> Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico -
> diody, regulator, vinutie....
> Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator
> stoji cca 30 eur
> Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
> Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
> Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to
> aj vas pripad.
> Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej
> zelatine
> asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)
>
> j.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
> <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Pavel Kutina
> Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů
> a zbytek rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen
> zprovoznit to auto :(
>
> Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi
> zdá bohužel také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to
> dávalo smysl. Tak si holt pod stromeček dáme vedle alternátoru
> ještě i tu baterku :)
>
> Pavel Kutina
>
>
> From: "ok2mtm"a <ok2mtm na seznam.cz <mailto:ok2mtm na seznam.cz>>
> To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
> Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
> Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil
> několikrát, naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené
> auto podařilo roztáhnout na laně a do servisu to už těch pár
> kilometrů dojelo. Z informací co tu proběhly odhaduju, že
> alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které umřel jeden
> článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že
> až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle
> konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout
> kombinaci
> vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic
> příjemného,
> vodík+kyslík+mít
> tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
> Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce
> vybijí, tak prostě umřou.
>
> Tomáš OK2MTM
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
> <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of David Obdrzalek
> Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny
> puvodnimu, pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem
> Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k cili jeste stredniho
> veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to
> ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne
> pumpy cestou. Poznatek
> 1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak
> jsem obcas musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli
> vsechny spotrebice vypnute). Poznatek
> 2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen
> asi 2km a pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme
> to natocili jinou baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste
> dva roky slouzila.
> [ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim;
> leda hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do
> toho rezimu "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba
> kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo
> napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]
>
> Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem
> jako popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu
> alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice docasne pomahala,
> baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste
> nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni
> klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje
> zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po
> par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se
> baterka zacla chovat jak popsano vyse.
>
> D.O.
>
> On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:
>
> Zdravim,
>
> omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany
> odhad -
> netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na
> nabitou baterku?
> Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez
> topeni, bez
> radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo
> nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane
> budu mit aku
> nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste
> fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud
> tocil
> motor,
>
> tak jelo).
>
>
> Diky za kazdou dobrou radu.
>
> Pavel Kutina
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
> <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
> <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
> <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list