[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Listopad 21 20:55:03 CET 2016


Tak rozuzlení je úplně jednoduché - v servisu se jim nějak "udělal čas", 
tak jeden z mechaniků (prý má ruce jako Japonec) tam někudy zalovil a 
podařilo se mu demontovat regulátor. A když ho vyndal, tak tam prý 
uhlíky skoro nebyly.

Pak prý skoukli sběrací kroužky (oni tomu říkali jinak, ale to už tu 
dneska bylo) nějakým endoskopem a kroužky prý OK, tak že jen vymění 
regulátor, ale protože jim tam nic nepasovalo, přebrousili uhlíky z 
Favorita :)

Na faktuře byla částka 50Kč za materiál a 1000Kč za práci - milerád jsem 
jim je dal, jsem si vzpomněl na ten vtip "Rána kladivem 1x: 1 USD. Vědět 
kam: 1000 USD", holt já neměl ani ty japonský ruce, ani endoskop a 
nakonec ani ty uhlíky z Favorita...

Každopádně jsem s nima odjel 150km a auto zatím dobíjí jak má.

Pitomost, ale potěší.

Pavel Kutina

Dne 21.11.2016 v 12:09 Pavel Kutina napsal(a):
> Neee, 2.5l pětiválec Audi (kolem toho roku 95 se montoval do Audi 80 a
> asi nejen do něj), ono Volvo tenkrát nemělo vhodnej motor, tak si ho
> koupili.
>
> To rozebrani je docela fajn, souhlasim - je potreba vypustit chladič,
> odpojit nějakou rouru chlazení, pak sundat řemen, odpojit tlakové hadice
> serva, sundat servo a pak už konečně je na řadě ten alternátor. Postup
> jsem na videu viděl, po sestříhání to bylo asi na osm minut :D
>
> Jinak ano, alternátor je fyzicky pod servem, ze kterého mi trošku kape
> kapalina, takže je možné úplně cokoliv.
>
> Pavel Kutina
>
>
>     ----- Original Message -----
>     *From:* Radek Sztwiorok <mailto:sztrad na gmail.com>
>     *To:* HW-news <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     *Sent:* Monday, November 21, 2016 11:55 AM
>     *Subject:* Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>     Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu
>     mezi starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni
>     oleje sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim
>     rozebrani predku auta.
>
>     Dne 21. listopadu 2016 11:43 Pavel Kutina <hw na prelude.cz
>     <mailto:hw na prelude.cz>> napsal(a):
>
>         Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi
>         si tam o tom taky trochu popovidame.
>
>         Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky
>         jsou dobre mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz
>         je pri cca 40l v nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky
>         (jako treba prave dobijeni, ale taky SRS a dalsich "drobnosti")
>         lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho palubni pocitac
>         vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho zkusim
>         zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.
>
>         Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po
>         nastartovani a behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do
>         normalu, takze je mozne, ze to jeste chvili dobijelo. Muj tip je
>         bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne pouklepany nektery z
>         kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym merenim
>         neda, mozna z heveru nebo jamy.
>
>         Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel,
>         tak tam nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)
>
>         Pavel Kutina
>
>
>         ----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk
>         <mailto:ZuffaJ na cgc.sk>>
>         To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>         Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM
>
>         Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
>         Zdravim,
>
>         Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je
>         vadny regulator v alternatore.
>         Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico -
>         diody, regulator, vinutie....
>         Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator
>         stoji cca 30 eur
>         Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
>         Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
>         Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to
>         aj vas pripad.
>         Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej
>         zelatine
>         asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)
>
>         j.
>
>         -----Original Message-----
>         From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>         <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Pavel Kutina
>         Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
>         To: HW-news
>         Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>         Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů
>         a zbytek rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen
>         zprovoznit to auto :(
>
>         Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi
>         zdá bohužel také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to
>         dávalo smysl. Tak si holt pod stromeček dáme vedle alternátoru
>         ještě i tu baterku :)
>
>         Pavel Kutina
>
>
>         From: "ok2mtm"a  <ok2mtm na seznam.cz <mailto:ok2mtm na seznam.cz>>
>         To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>         Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
>         Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
>         Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil
>         několikrát, naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené
>         auto podařilo roztáhnout na laně a do servisu to už těch pár
>         kilometrů dojelo. Z informací co tu proběhly odhaduju, že
>         alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které umřel jeden
>         článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že
>         až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle
>         konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout
>         kombinaci
>         vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic
>         příjemného,
>         vodík+kyslík+mít
>         tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
>         Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce
>         vybijí, tak prostě umřou.
>
>         Tomáš OK2MTM
>
>         -----Original Message-----
>         From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>         <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of David Obdrzalek
>         Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
>         To: HW-news <hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>>
>         Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>         Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny
>         puvodnimu, pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem
>         Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k cili jeste stredniho
>         veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to
>         ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne
>         pumpy cestou. Poznatek
>         1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak
>         jsem obcas musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli
>         vsechny spotrebice vypnute). Poznatek
>         2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen
>         asi 2km a pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme
>         to natocili jinou baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste
>         dva roky slouzila.
>         [ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim;
>         leda hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do
>         toho rezimu "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba
>         kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo
>         napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]
>
>         Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem
>         jako popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu
>         alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice docasne pomahala,
>         baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste
>         nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni
>         klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje
>         zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po
>         par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se
>         baterka zacla chovat jak popsano vyse.
>
>         D.O.
>
>         On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:
>
>             Zdravim,
>
>             omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany
>             odhad -
>             netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na
>             nabitou baterku?
>             Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez
>             topeni, bez
>             radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo
>             nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane
>             budu mit aku
>             nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste
>             fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud
>             tocil
>             motor,
>
>         tak jelo).
>
>
>             Diky za kazdou dobrou radu.
>
>             Pavel Kutina
>
>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
>         <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
>         <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>         <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
>         <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         <http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list>
>
>
>     ------------------------------------------------------------------------
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list