[OT] Problem s autem - dobijeni

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pondělí Listopad 21 11:57:06 CET 2016


No obavam sa ze ani nespozorujete.
Napohlad to nie je vidiet ale nasledky su zle.
Na napinaku je pruzina a tlmic. To co odchadza je tlmic
a sposobuje razy ktore sa prenasaju cez hriadel do alternatora.
Na slabu bateriu pozor. Moze sa stat, ze sa poskodi flash v RJ
alebo v budikoch a uz nenastartujete vobec. Znamemu takto 
zmizli nahrane kluce. Nastastie mu to v servise za ludovych 200Eur
nahrali naspat :) Inak starsie auta napinaky nemali, poznat to podla toho
ze piska klinovy remen ked je uz vydraty.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Monday, November 21, 2016 11:44 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi si tam o tom taky trochu popovidame.

Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky jsou dobre mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz je pri cca 40l v nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky (jako treba prave dobijeni, ale taky SRS a dalsich "drobnosti") lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho palubni pocitac vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho zkusim zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.

Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po nastartovani a behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do normalu, takze je mozne, ze to jeste chvili dobijelo. Muj tip je bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne pouklepany nektery z kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym merenim neda, mozna z heveru nebo jamy.

Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel, tak tam nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)

Pavel Kutina


----- Original Message -----
From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


Zdravim,

Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je  vadny regulator 
v alternatore.
Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico - diody, 
regulator, vinutie....
Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator stoji cca 30 
eur
Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to aj vas 
pripad.
Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej zelatine
asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek 
rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(

Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel 
také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si holt 
pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)

Pavel Kutina


From: "ok2mtm"a  <ok2mtm na seznam.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni


Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát, 
naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout 
na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu 
proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které 
umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že 
až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle konstrukce 
baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci
vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného,
vodík+kyslík+mít
tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí, tak 
prostě umřou.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David 
Obdrzalek
Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni

Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu, 
pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik, 
najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil 
klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u 
zadne pumpy cestou. Poznatek
1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas 
musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice 
vypnute). Poznatek
2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak 
totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou 
baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.
[ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam, 
ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale 
zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, 
protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]

Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako 
popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky, 
vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela, 
tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po 
otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven, 
do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla 
poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla chovat jak popsano 
vyse.

D.O.

On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:
> Zdravim,
>
> omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad -
> netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?
> Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez
> radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo
> nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku
> nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste
> fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil
> motor,
tak jelo).
>
> Diky za kazdou dobrou radu.
>
> Pavel Kutina

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list