[OT] Problem s autem - dobijeni

Radek Sztwiorok sztrad na gmail.com
Pondělí Listopad 21 11:55:32 CET 2016


Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu mezi
starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni oleje
sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim rozebrani predku
auta.

Dne 21. listopadu 2016 11:43 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal(a):

> Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi si tam o
> tom taky trochu popovidame.
>
> Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky jsou dobre
> mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz je pri cca 40l v
> nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky (jako treba prave dobijeni, ale
> taky SRS a dalsich "drobnosti") lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho
> palubni pocitac vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho
> zkusim zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.
>
> Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po nastartovani a
> behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do normalu, takze je mozne, ze to
> jeste chvili dobijelo. Muj tip je bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne
> pouklepany nektery z kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym
> merenim neda, mozna z heveru nebo jamy.
>
> Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel, tak tam
> nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)
>
> Pavel Kutina
>
>
> ----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM
>
> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
> Zdravim,
>
> Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je  vadny
> regulator v alternatore.
> Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico - diody,
> regulator, vinutie....
> Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator stoji cca 30
> eur
> Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje
> Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.
> Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to aj vas
> pripad.
> Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej zelatine
> asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)
>
> j.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
> Kutina
> Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek
> rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(
>
> Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel
> také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si
> holt pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)
>
> Pavel Kutina
>
>
> From: "ok2mtm"a  <ok2mtm na seznam.cz>
> To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM
> Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
>
> Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát,
> naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout
> na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu
> proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které
> umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho,
> že až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle
> konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci
> vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného,
> vodík+kyslík+mít
> tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.
> Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí,
> tak prostě umřou.
>
> Tomáš OK2MTM
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of David
> Obdrzalek
> Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM
> To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu,
> pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik,
> najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie
> ztratil klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky
> nemeli ani u zadne pumpy cestou. Poznatek
> 1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas
> musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice
> vypnute). Poznatek
> 2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a
> pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou
> baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.
> [ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda
> hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu
> "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich
> nekolika vypnula, protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou
> krucialni kravinu]
>
> Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako
> popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky,
> vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku
> vydrzela, tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz
> nedala, to po otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to
> oboje zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par
> kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla
> chovat jak popsano vyse.
>
> D.O.
>
> On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:
>
>> Zdravim,
>>
>> omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad -
>> netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?
>> Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez
>> radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo
>> nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku
>> nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste
>> fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil
>> motor,
>>
> tak jelo).
>
>>
>> Diky za kazdou dobrou radu.
>>
>> Pavel Kutina
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20161121/83843860/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list