<div dir="ltr">Koncernova 2.5 6válec? Pokud ano tak byva jeste problem na kabelu mezi starterem a alternatorem, dost casto se stava ze se po zateceni oleje sjedou uhliky a komutator. Jinak mechanikovi nezavidim rozebrani predku auta.<br></div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 21. listopadu 2016 11:43 Pavel Kutina <span dir="ltr"><<a href="mailto:hw@prelude.cz" target="_blank">hw@prelude.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Diky, v jednu to budu pristavovat do servisu, tak uvidime, asi si tam o tom taky trochu popovidame.<br>
<br>
Kontrolky dobijeni nesviti a ten regulator nebo alespon uhliky jsou dobre mozne, zato mi sviti treba "hladove oko" nadrze, coz je pri cca 40l v nadrzi trochu podezrele, nektere kontrolky (jako treba prave dobijeni, ale taky SRS a dalsich "drobnosti") lehce prosvecuji, uvidime, jak se z toho palubni pocitac vzpamatuje pri plnem napeti - az to budu mit doma, tak ho zkusim zresetovat rucne, pokud se to nevzpamatuje samo.<br>
<br>
Kdyz se zavada projevila, tak se to takhle rozsvitilo po nastartovani a behem snad dvou ujetych kliometru zhasly do normalu, takze je mozne, ze to jeste chvili dobijelo. Muj tip je bud regulator, uhlky, nebo nejak castecne pouklepany nektery z kabelu, ale k tomu alternatoru se moc dostat s nejakym merenim neda, mozna z heveru nebo jamy.<br>
<br>
Jinak nejake zasadni vibrace nepozoruju, ale je to 2.5l diesel, tak tam nevibruji snad jen pevne zatnute zubni protezy osadky :)<br>
<br>
Pavel Kutina<br>
<br>
<br>
----- Original Message ----- From: "Zuffa Jan" <<a href="mailto:ZuffaJ@cgc.sk" target="_blank">ZuffaJ@cgc.sk</a>><br>
To: "HW-news" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Sent: Monday, November 21, 2016 10:20 AM<div class="HOEnZb"><div class="h5"><br>
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<br>
<br>
<br>
Zdravim,<br>
<br>
Ked nesvieti kontrolka dobijania pri zapnuti zapalovania je  vadny regulator v alternatore.<br>
Ak svieti, ale nezhasne po nastartovani moze byt vadne vselico - diody, regulator, vinutie....<br>
Netreba menit cely alternator da sa vymenit samotny regulator stoji cca 30 eur<br>
Zvykne ale odist pretoze napinak remena uz nenapina a vibruje<br>
Preto ak nevymenite napinak moze regulator odist opat.<br>
Pisem o koncernovych autach starsieho roku vyroby, mozno je to aj vas pripad.<br>
Inak ta elektronika regulatora je zaliata v nejakej priehladnej zelatine<br>
asi aby oddolavala vibraciam ale s vadnym napinakom si neporadi :)<br>
<br>
j.<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.h<wbr>w.cz</a>] On Behalf Of Pavel Kutina<br>
Sent: Saturday, November 19, 2016 8:17 PM<br>
To: HW-news<br>
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni<br>
<br>
Holt to nechám na na pondělí na servis, odvoz pro hromadu krámů a zbytek rodinky jsme si snad už zajistili, tak teď už jen zprovoznit to auto :(<br>
<br>
Ta varianta s odešlým alternátorem a následně i baterkou se mi zdá bohužel také hodně pravděpodobná, podle těch projevů by to dávalo smysl. Tak si holt pod stromeček dáme vedle alternátoru ještě i tu baterku :)<br>
<br>
Pavel Kutina<br>
<br>
<br>
From: "ok2mtm"a  <<a href="mailto:ok2mtm@seznam.cz" target="_blank">ok2mtm@seznam.cz</a>><br>
To: "'HW-news'" <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Sent: Saturday, November 19, 2016 7:51 PM<br>
Subject: RE: [OT] Problem s autem - dobijeni<br>
<br>
<br>
Problémy s nabíjením a nesignalizací jsem v autě (cizím) řešil několikrát, naposledy při výletu do Albánie, tam se postižené auto podařilo roztáhnout na laně a do servisu to už těch pár kilometrů dojelo. Z informací co tu proběhly odhaduju, že alternátor je KO a vzal sebou i tu baterku, které umřel jeden článek. Pokud se článek zkratoval, tak bacha na možnost toho, že až se začne nabíjet, tak začnou zbývající články vařit a podle konstrukce baterky si mohou pěkně a hlavně něčekaně odfouknout kombinaci<br>
vodík+kyslík+páry kyseliny sírové - mít to v očích není nic příjemného,<br>
vodík+kyslík+mít<br>
tím politej motorovej prostor v autě znamená zaděláno na korozi.<br>
Bohužel u starších baterek není nic divného, že když se hluboce vybijí, tak prostě umřou.<br>
<br>
Tomáš OK2MTM<br>
<br>
-----Original Message-----<br>
From: Hw-list [mailto:<a href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz" target="_blank">hw-list-bounces@list.h<wbr>w.cz</a>] On Behalf Of David Obdrzalek<br>
Sent: Saturday, November 19, 2016 6:23 PM<br>
To: HW-news <<a href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">hw-list@list.hw.cz</a>><br>
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni<br>
<br>
Vlakno se sice uz ubralo kus dal, ale odpovim na dotaz pribuzny puvodnimu, pro predstavu, dva zajimave poznatky. Mival jsem Vectru, benzin 2l klasik, najeto ~300k cili jeste stredniho veku. Jednou jsem cestou z Francie ztratil klinovej remen a to ve svatek, vsude totalne zavreno a baterky nemeli ani u zadne pumpy cestou. Poznatek<br>
1: na baterku jsme jeli jeste 180km (bohuzel pak padla tma, tak jsem obcas musel rozsvitit na protijedouci, ale jinak jsme meli vsechny spotrebice vypnute). Poznatek<br>
2: od chvile, kdy se rozsvitila kontrolka ABS, to jelo uz jen asi 2km a pak totalni konec. Rano po nasazeni noveho remenu jsme to natocili jinou baterkou, moje se pak nabila cestou a jeste dva roky slouzila.<br>
[ovsem co by na to rekla ridici jednotka z dnesniho auta, nevim; leda hadam, ze by po prvnich nekolika kilometrech prepnula do toho rezimu "nejedu ale zeru a na palubce je barevna hudba kontrolek" a po dalsich nekolika vypnula, protoze pokleslo napajeni pro couvaci pipak nebo jinou krucialni kravinu]<br>
<br>
Jinak par let predtim jsem s jinym autem resil podobny problem jako popisoval Pavel, nakonec to byla kombinace problemu alternatoru a baterky, vymena alternatoru sice docasne pomahala, baterka po jizde chvilku vydrzela, tj. nakup a pak jeste nastartovala, ale vic nez par hodin uz nedala, to po otoceni klickem jen line pohasly kontrolky. A vyjevilo se to oboje zaroven, do te doby ani naznak - po bezproblemovem natoceni po par kilometrech zacla poblikavat kontrolka dobijeni, a pak se baterka zacla chovat jak popsano vyse.<br>
<br>
D.O.<br>
<br>
On 19 Nov 2016 at 12:27, Pavel Kutina wrote:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Zdravim,<br>
<br>
omlouvam se za OT, ale potreboval bych nejaky kvalifikovany odhad -<br>
netusite, jak daleko muze diesel (s automatem) ujet na nabitou baterku?<br>
Pocitam s tim, ze bych se snazil prejet bez svetel, bez topeni, bez<br>
radia a tak - ale jsem skoro 140km od baraku a auto se rozhodlo<br>
nedobijet. Mam po ruce nabijecku, takze na vychozi strane budu mit aku<br>
nabity - vcera, kdyz jsem dojizdel, tak mel cca 9V a auto jeste<br>
fungovalo (i kdyz uz se na to nedalo nastartoval, ale dokud tocil<br>
motor,<br>
</blockquote>
tak jelo).<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<br>
Diky za kazdou dobrou radu.<br>
<br>
Pavel Kutina<br>
</blockquote>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
<br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a> <br>
______________________________<wbr>_________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/list<wbr>info/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div>