[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 19 17:17:22 CET 2016


Jo, dobre, ale jak to vysvetluje tech 9V na akumulatoru pri chodu motoru na 
volnobeh i pri zvysenych otackach? Celkem nemam nic proti novemu 
akumulatoru, mel by narok, fakt uz mu je asi dost let, ale proti tomu mi 
prave nejde do hlavy to dobijeci napeti. Je pravda, ze auto paradoxne ma 
kontrolku dobijeni, a ta se nerozsvitila, prestoze v ni zarovka je :)

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 19, 2016 5:12 PM
Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni


Kdysi se škodou 105 (půjčenou): v akumulátoru odešel jeden článek
(nebublal při nabíjení), po sundání z nabíječky to stačilo jen na ten
první start, dojel jsem k benzínce, koupil nový aku, od benzínky jsme
to už museli roztlačit.

Pokud byl jeden článek mrtvý, ostatní se přebíjely a pak musely
zastoupit ten jeden mrtvý. Na ten první start to stačilo. IMHO v
baterii většinou umře jeden článek.

Ve favoritu s karburátorem mi to při vybitém aku líně startovalo
(otáčelo to pomalejc), ale chytlo a jak to bylo vybité, tak na
volnoběh se i vypínalo rádio.

V každém novějším autě (než ten favorit), jak byla vybitá baterie,
neudělalo to vůbec nic, startování je první věc, která přestane
fungovat, vůbec to nesepne startér. Ale dokud je v baterii ještě
nějaký život, tak ostatní obvody jdou, např. centrální zamykání,
rádio... každý kus elektroniky může mít svoji hranici napětí, při
které přestává fungovat.

P.K.

Dne 19. listopadu 2016 16:41 Zdeněk <zdej na atlas.cz> napsal(a):
> Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?
> Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným
> způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak 
>> ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až
> zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.
> Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to
> nějakou energii ještě udrželo.
> Z.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel 
> Kutina
> Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, 
> kde
> si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez
> problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt 
> a
> tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.
>
> Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.
> Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak
> podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po
> smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve
> nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek 
> v
> interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o 
> pul
> voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis
> odhaduju).
>
> Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 
> 20
> let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu
> pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri
> zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco 
> topi
> - fakt tomu prestavam rozumet.
>
> Pavel Kutina
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list