[OT] Problem s autem - dobijeni

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Sobota Listopad 19 17:12:38 CET 2016


Kdysi se škodou 105 (půjčenou): v akumulátoru odešel jeden článek
(nebublal při nabíjení), po sundání z nabíječky to stačilo jen na ten
první start, dojel jsem k benzínce, koupil nový aku, od benzínky jsme
to už museli roztlačit.

Pokud byl jeden článek mrtvý, ostatní se přebíjely a pak musely
zastoupit ten jeden mrtvý. Na ten první start to stačilo. IMHO v
baterii většinou umře jeden článek.

Ve favoritu s karburátorem mi to při vybitém aku líně startovalo
(otáčelo to pomalejc), ale chytlo a jak to bylo vybité, tak na
volnoběh se i vypínalo rádio.

V každém novějším autě (než ten favorit), jak byla vybitá baterie,
neudělalo to vůbec nic, startování je první věc, která přestane
fungovat, vůbec to nesepne startér. Ale dokud je v baterii ještě
nějaký život, tak ostatní obvody jdou, např. centrální zamykání,
rádio... každý kus elektroniky může mít svoji hranici napětí, při
které přestává fungovat.

P.K.

Dne 19. listopadu 2016 16:41 Zdeněk <zdej na atlas.cz> napsal(a):
> Jak jste došel k původnímu názoru, že je chyba v dobíjení?
> Tohle jsou příznaky odešlého akumulátoru. Před pár lety mi odešel podobným
> způsobem. Když jsem jel pro nový, auto jsem musel roztlačit s kopce. Pak už
> ale po delší jízdě při chcípnutí motoru na křižovatce chytlo normálně. Až
> zase to delším zastavení před prodejnou nešlo nastartovat.
> Takže jsem to tipoval na ztrátu kapacity s tím, že alespoň pár minut to
> nějakou energii ještě udrželo.
> Z.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kutina
> Sent: Saturday, November 19, 2016 2:10 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: [OT] Problem s autem - dobijeni
>
> Nabil jsem baterku, dal ji do auta s tim, ze pojedu cca 20km do Trebone, kde
> si na me jeden prodejce nasel o vikendu cas a nasel baterku. Auto jsem bez
> problemu natocil, ale protoze jsem jeste potreboval do baraku se jit umejt a
> tak, tak jsem to zase zdechnul, protoze to startovalo na prvni skrt.
>
> Vratil jsem se k autu o par minut pozdeji a starter ani neprotocil motor.
> Nechapu, ktera bije - vypada to, ze mi odesel alternator (ovsem nejak
> podivne, kontrolka dobijeni nesviti - ale pry se to stava) a baterka je po
> smrti. Ale zase, ja nevim. Naprazdno ma baterka asi 13.4V (byla cerstve
> nabijena, ma narok), kdyz otevru dvere, tak se mi rozsviti hromada zarovek v
> interieru plus bezpecnostni cervene ve dverich, tak napeti klesne asi o pul
> voltu (mam tu po ruce jen PU500, takze desetinky na 30V rozsahu spis
> odhaduju).
>
> Spis bych to tipoval na nejaky problem v kabelazi, prece jen je tomu autu 20
> let, ma narok na nejake prechodaky v zalisovanych spojich a podobne. Jdu
> pokracovat v patrani, mozna by byla zajimava klidova spotreba auta pri
> zhasnutem interieru a nenatocenem motoru, treba mi tam "jen" nekde neco topi
> - fakt tomu prestavam rozumet.
>
> Pavel Kutina
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list