Čínský výrobek - životu nebezpečný

Halen halen na seznam.cz
Středa Listopad 16 20:19:47 CET 2016

Ahoj,

teď mi známý donesl na opravu čínské blikátko pro žárovky na 230V, když
jsou ty Vánoce...

http://www.ebay.com/itm/Wide-Loyal-Industries-Flexilight-Controller-WL-3C-/191760212528

Prý to nebliká.

Tak jsem to kuchnul a zjistil, že jeden triak je prošlusnutý. Už mu to
chci začít opravovat, když tu nevěřícně koukám do útrob zařízení.

Koukám na to asi minutu a pořád se mi něco nezdá, a pak to
přišlo...kontakt v hlavě sepnul

Triaky (BTA 12-600 TO-220 kovové provedení) jsou uvnitř přišroubované
skrz šasi na 1.5mm hliníkový plech zakrývající celé dno přístroje. Bez
izolačních podložek, nebo odizolování hliníkového chladiče. Izolaci
tvoří pouze tenoučká vrstva barvy vnitřního šasi, která už má ale svod.

Celkové vnitřní provedení připomíná 90 léta samo-domo konstrukce.

Přístroj je přitom kovová krabice připojená pouze dvoužilovou zástrčkou!!!

Tam jsem mu řekl, že mu to opravovat nebudu, ať si koupí něco
bezpečného. Vysvětlil jsem mu, že ho to mohlo krásně zabít, jen kdyby
byl trošku lepe uzemněný (barák má bez chrániče).

Honza