RE: kabel pro ADSL přípojku

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Listopad 16 20:14:06 CET 2016

Zrovna před cca týdnem jsem domácí telefonní přípojku trochu revidoval. Zjistil jsem, že to je horší než jsem vůbec předpokládal. V suterénu paneláku krabice s označením T, ve které je totální chumel drátů. Ke správným párům připojené ty nejtenčí ranžírovací dvojlinky (dva smotané drátky bez jakékoliv vnější bužírky) vedené šachtou se silovými vedeními do pater. Já jsem v přízemí, takže jen cca 5m, ale ti co bydlí až nahoře to mají minimálně kolem 20m. Na patře další spoj (všechny spoje jen kroucené a v lepším případě pak zašroubované v nějakém kousku čokolády nebo jiném typu svorek, ale mnohé taky jen tak volně ložené v těch chumlech). V mém případě v patře přikroucený další kousek ranžírovacího drátu procházejícího do bytu.
V bytě pak k tomu připojené (opět kroucením) dva už trošku slušnější kablíky vedoucí do obýváku a kuchyně (cca 5 a 8 m, ani jsem netušil že v kuchyni za skříní je telefonní zásuvka :-) ).  Přesto VDSL modem jel bez problémů a moje úprava (nahrazení těch ranžíráků do sklepa CAT 5e kabelem, pečlivé skroucení a utažení do čokolád a odpojení nepoužívané kuchyňské přípojky) nepřinesla žádnou pocítitelnou změnu.

Takže myslím, že "běžný kabel" stačí :-)

Jakub Šerých