skoro na piatok - osciloskop na doma

Kubat Tomas tomas.kubat na comap.cz
Středa Listopad 16 13:18:37 CET 2016

za me u oscila 1 GSa/s + kroutiky ..
tomik.
treba http://www.silcon.cz/index.php?route=product/product&path=20_26&product_id=1

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Wednesday, November 16, 2016 11:25 AM
To: HW-list <hw-list na list.hw.cz>
Subject: skoro na piatok - osciloskop na doma

blba otazka, ale predsa sa spytam... Ked si predstavim bezneho domaceho bastlica, stredoskolskeho studenta, ktory prave objavuje caro elektroniky a chcel by som mu urobit radost, aky pristroj kupit?

Na trhu su osciloskopy so sirkou pasma 50-70-100-200 MHz. Na analogove obvody typu NF zosilnovace, alebo spinane zdroje urcite staci aj tych 50MHz. Co teraz robia v digitalnej oblasti? Vsade su samozrejme procesory a komunikacia, nemam ale predstavu s cim sa experimentuje na domacej urovni. Pre mna seriova linka zacina typicky na 1 Gbit/s, takze som asi trochu zaujaty :-)

Generator lubovolnych priebehov mi tiez pride velmi uzitocny pristroj, podobne aj presny stolovy multimeter. Otazka je, ci to digitalna mladez ma na co pouzit :-) Citim, ze sa stale viacej vzdalujem sucasnej mladezi, vobec netusim co ich bavi :-)

Pytam sa preto, ze sa nam podarilo zohnat nejake peniaze na ceny pre vitazov sutaze mladych elektronikov, ale nie tolko ako minule roky.
Navyse cinan vyrazne zdrazil, takze pristroje budeme zrejme nakupovat o 30-50% drahsie ako minuly rok (ale stale so zlavou oproti beznym cennikom). Potrebujem sa spravne rozhodnut medzi urobenim malej, ale mozno neefektivnej radosti viacerym, alebo naozaj dobre zainvestovat a dat moznost dvom-trom naozaj najlepsim moznost sa rozvijat s naozajstnym kvalitnym vybavenim. Blba situacia...

hm?