Spravce pameti

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Čtvrtek Listopad 3 19:03:58 CET 2016

Na malém cpu malloc skoro nepotřebujete.

Na větším cpu neřešíte jen malloc, ale asi chcete i více funkčností, takže to bude chtít i nějaký OS nebo aspoň proto threads, nebo svůj nějaký inteligentní. Vše jednoduše neuděláte v hlavní smyčce na kousku kódu. Taky funkčnost, kde čekáte na něco
dělat přes callback se Vám taky nebude líbit či bude více pracná, časování a rozdělení ... . Již jen vhodnou smyčkou s poli vláken a delegováním si ulehčíte. Pokud bude odvaha i na context switch tj. přepínání vláken, tak budete ještě lépe. ARM na to
mám dokonce i nějaký jednoduchý tutoriál, nemusíte hnedle rvát velký OS ve kterém je spousta chyb.

Na ještě větším cpu s 100K bytes RAM a více to je ještě snažší... a samozřejmě ten OS tam budete chtít dát.

Chci tím uvést, že nemusí být jen ta alokace to co zde budete chtít dát. Podívejte se na OS pro mcu např. i mbed. Nemusíte zrovna celý, ale kousek si tam určitě dáte, navíc každý OS je nějak organizovaný ... .

Jirka