Ucinnost poly vs monokrystalickych FVP

hwnews konference hwnews na cncnet.info
Pondělí Květen 30 15:31:54 CEST 2016

Zdravim,

je tu nekdo kdo je mi schopny rict jak dalece se bude lisit celkovy dodany
vykon treba v ramci celeho roku?

Jde o to, ze jsem limitovany mistem (delkou panelu maximalne 1300mm).

Z hlediska rozmeru je idelani volbou (vlastne i penez) tento monokrystal:

https://www.i4wifi.cz/Solarni-panely-1/Solarni-panely/Solarni-panel-SCHUTTEN-Mono-140Wp-54-cells-MPPT-28V-EUFREE.html

ma veskere vyhody - jde jen o to, ze bude provozovany ve vodorovne poloze -
nebude tedy hrozit nikdy ani nahodou idelani osvetleni

veskere dalsi varianty v pripade polykrystalu jsou maximalne 100W (nenasel
jsem vetsi vykon v rozmeru do 1300mm) a vyrazne drazsi:

http://eshop.terms.eu/cz/e-shop/1099881/c68829-polykrystalicke-panely/solarni-panel-spanvictron-energy-bluesolar-spp100-12v-span.html

prijde mi, ze rozdil 40W by mel byt schopen kompenzovat veskere
neucinnosti...ale nejsem odbornik a zatim jsem nenasel zadnou relevantni
studii (srovnani)

RV