Transflective LCD, was: LCD controler ST7066

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 19 10:49:29 CEST 2016

Este jedna vec, aby Vas to nezaskocilo, samotny displej ako taky tiez nema
malu spotrebu.

Spominany BC1602 ma uvedene typ. 1.2mA pri 5V. KS0066A ma typ.0.35mA pri 5V
a KS0065B ma uvedene typ.1mA(!) ale pri 400kHz, kedze ten oscilator pri
defaultnom zapojeni chodi na cca 270kHz, tak aj ta spotreba bude tak
zhruba polovicna. K tomu prud co tecie tym odporovym "rebrickom", ak su
tam v serii 4ks 4k7 tak to je pri 5V zhruba stvrt mA.

Pri 3V napajani a pri nizsich frekvenciach to bude menej, a aj ten odporovy
rebricek pojde potunit, ale nieco potom zozerie ta nabojova pumpa alebo
iny sposob dosiahnutia tych cca 4V pre LCD.

Existuju novsie, modernejsie obvody, ale co presne je pod asfaltovou
skvrnou na konkretnom LCD tak to ani diva srnka nevie.

Este upozornujem na jeden efekt, a to su zabudovane pullupy v IO pinoch
kontrolera, t.j. zalezi na tom, v akom stave to presne oproti mcu nechate
v "pokoji", vid
http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2013-August/444046.html + vlakno.

wek