[OT] Prevoz raketoplanu na zadech letadla

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pátek Květen 13 17:14:29 CEST 2016

Včera ráno v práci jsem zaznamenal hluk podobný letadlu (normálně u nás
letadla slyšet nejsou). Podíval jsem se na radar a přelétal nás AN-225. Cca
80 km od letiště a pořád to byl slušný hukot. Pak jsem ho průběžně sledoval
na radaru a na letovou hladinu 10 000 m stoupal až do Rumunska.
Max. vzletová hmotnost je 640 tun. To už je slušný výkon, tohle dostat do
vzduchu.
Na druhou stranu, přepravoval 120 tun železa přes půl zeměkoule při spotřebě
20 tun paliva za hodinu, to není zrovna ekologické řešení. Kam se na to
hrabe dieselgate...

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Krafcik
Sent: Friday, May 13, 2016 10:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Prevoz raketoplanu na zadech letadla

Zdravím

Rusové se poučili z problémů, které měli zezačátku Američani, když jim
směrovka v úplavu za Shutlem nefungovala. Protože Američani pracovali s
hotovým letadle, vzniklo takové podivné vylepšení původní 747. Rusové nic
takového na předělání neměli, tak si rovnou navrhli letadlo s dvojitou
směrovkou.

Pavel Krafčík