spousteci retizek, blokovani parkovani, po domacku, ale skoro hotove :-)

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Úterý Květen 10 21:11:54 CEST 2016

Já bych se tedy trochu podíval na to, jestli se tam neuživí solárek,
kterej bude ty baterky dobíjet.
Pak je otázka, jestli chceš řetízek a nebo lanko, protože naviják na
lanko je jednodušší mechanicky vyrobit.
Celé bych to pojal jako mám doma udělané zatahování venkovní rolety -
normální DC motor (stěrače) připojenej na H můstek s měřením proudu.
Hranice proudu mám stanovené tak, že pokud jede motor "na krátko", tak
to usoudí že je čas ho vypnout. U mne je to jednoduché, protože roleta
má mechanicky oba "dorazy" (buď dojela dolů a zarazí se o parapet a nebo
dojela nahoru a poslední lamela se nevejde do kazety).
Ty budeš muset ten doraz pro rozmotané lanko nějak vymyslet, třeba tak,
že si budeš cestovat šroubem po šroubovici a uděláš si kontakt?
Já to celé provozuji už několik let na solár velikosti dvou krabiček od
cigaret a musím se přiznat, že jediné co se na tom řeší je, když namrzne
sníh, tak se to zarazí dřív o nějakej zmrazek, jinak to nikdo nesleduje
jestli to dojelo a nebo ne. Software je v tom úplně pitomej, celé to
poslouchá nějakej 868MHz modul a těch je plná čína.
Jo a pokud se to dostane do tahu, tak já "cuknu" kousek na druhou stranu
abych ten tah uvolnil a pak motor odpojuji a nebrzdím.