Bezdratove dobijeni elektromobilu

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Úterý Březen 22 15:03:51 CET 2016

No ztrátami přenosu bych si nebyl tak jistý. Poslední pokus který znám byly krásné modré (to je nejdůležitější parametr
:-) cívky o rozměrech zhruba půl metru. Běžely na 230kHz a měly účinnost hruba 95% na několik cm (asi jako auto od
vozovky. I když jaký by byl problém nabíjecí cívku mít zvednutou o pár cm nad úroveň podlahy pro těsnější vazbu?

Pravda je, že tam normy, EMC a podobně neřešili, páč to byl akademický projekt a to je pro ně jen něco jako žumpa; tam
nelezem, to smrdí prací :-).
Měli nějaký problém s izolacemi u cívek.

Moc o tom nevím, šlo to jen kolem mého stolu, tak jsem byl zvědav. Informace berte s rezervou.

Z jiného staršího pokusu byla účinnost 96% pro 10 cm a 93% pro 15 cm, pak to šlo dolů. To byl jen kus drátu namotaný kolem
plastové trubky.