Bezdratove dobijeni elektromobilu

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Březen 21 12:48:24 CET 2016

Já netvrdím, že to _je_ blbost, ale pouze to, že to za blbost považuji.
A to nikoli z technického hlediska, udělat jde leccos, jenže to jde
proti důvodu zavádění elektromobilů. Za jeden z hlavních důvodů považuji
snížení energetické náročnosti a ten bezdrát bude představovat další
energetické ztráty a zřejmě nikoli zanedbatelné.
Jediné rozumné technické řešení v tomto smyslu je přímá výměna vybitého
akumulátoru za nabitý, to se však patrně nedá z různých důvodů
(netechnické povahy) prosadit.
Věřím, že to bezdrátové nabíjení se prosadí, proto na to uvolňují
peníze, že. Stejně jako se prosadily v Čechách solární elektrárny i když
jsou země, kde sluníčko svítí několikrát víc a není zde nutné zabírat
zemědělskou půdu. Například ten výměnný způsob nabíjení akumulátorů pro
elektromobily by je umožnil efektivněji využít ale to patrně moc
jednoduché, takže takhle ne.

Mrazík