dynamo ve stredu kola

Neděle Březen 20 11:19:41 CET 2016

však ten alternátor funguje jako zdroj proudu, proud se omezuje na
vnitřní indukčnosti a je hezké, že to je nezávislé na rychlosti. Dokud
se v autech používaly dynama, měly regulaci napětí i regulaci proudu.
Jak se začaly používat alternátory, taky se reguluje jen napětí a proud
je daný konstrukcí alternátoru. Úplně stejně jako alternátor u kola,
který dá naprázdno třeba i 30V a přes 6V žárovku jde téměř do zkratu.
Nevím jestli magnetický obvod alternátoru způsobuje skutečně tak velkou
rozptylovou indukčnost, nebo to má na svědomí reakce kotvy (deformace
budícího pole polem cívky), ale skutečně to tak funguje.
Anděl