<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=UTF-8" http-equiv="Content-Type">
</head>
<body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
<div class="moz-cite-prefix">však ten alternátor funguje jako zdroj
proudu, proud se omezuje na vnitřní indukčnosti a je hezké, že to
je nezávislé na rychlosti. Dokud se v autech používaly dynama,
měly regulaci napětí i regulaci proudu. Jak se začaly používat
alternátory, taky se reguluje jen napětí a proud je daný
konstrukcí alternátoru. Úplně stejně jako alternátor u kola, který
dá naprázdno třeba i 30V a přes 6V žárovku jde téměř do zkratu.
Nevím jestli magnetický obvod alternátoru způsobuje skutečně tak
velkou rozptylovou indukčnost, nebo to má na svědomí reakce kotvy
(deformace budícího pole polem cívky), ale skutečně to tak
funguje.<br>
Anděl<br>
<br>
Dne 20.3.2016 v 11:03 Pavel Poucha napsal(a):<br>
</div>
<blockquote
cite="mid:20160320100345.4886609.84861.12367@papouch.com"
type="cite">
<div style="width: 100%; font-size: initial; font-family: Calibri,
'Slate Pro', sans-serif, sans-serif; color: rgb(31, 73, 125);
text-align: initial; background-color: rgb(255, 255, 255);">Zdravim,</div>
<div style="width: 100%; font-size: initial; font-family: Calibri,
'Slate Pro', sans-serif, sans-serif; color: rgb(31, 73, 125);
text-align: initial; background-color: rgb(255, 255, 255);"><br>
</div>
<div style="width: 100%; font-size: initial; font-family: Calibri,
'Slate Pro', sans-serif, sans-serif; color: rgb(31, 73, 125);
text-align: initial; background-color: rgb(255, 255, 255);">Vypínání
zkratem lze použít u derivacniho dynama, ketre má zkratovy proud
několikrát menší než maximální proud, který umí dodat. Ale u
alternátoru s permanentnimi magnety to asi neplatí.</div>
<div style="width: 100%; font-size: initial; font-family: Calibri,
'Slate Pro', sans-serif, sans-serif; color: rgb(31, 73, 125);
text-align: initial; background-color: rgb(255, 255, 255);"><br
style="display:initial">
</div>
<div style="font-size: initial; font-family: Calibri, 'Slate Pro',
sans-serif, sans-serif; color: rgb(31, 73, 125); text-align:
initial; background-color: rgb(255, 255, 255);">S pozdravem Pavel Poucha <br>
(Odesláno z mobilního telefonu) </div>
<table style="background-color:white;border-spacing:0px;"
width="100%">
<tbody>
<tr>
<td colspan="2" style="font-size: initial; text-align:
initial; background-color: rgb(255, 255, 255);">
<div style="border-style: solid none none;
border-top-color: rgb(181, 196, 223); border-top-width:
1pt; padding: 3pt 0in 0in; font-family: Tahoma, 'BB
Alpha Sans', 'Slate Pro'; font-size: 10pt;">
<div><b>Od: </b>Vláďa Anděl</div>
<div><b>Odesláno: </b>neděle, 20. března 2016 10:43</div>
<div><b>Komu: </b>HW-news</div>
<div><b>Odpovědět: </b>HW-news</div>
<div><b>Předmět: </b>Re: dynamo ve stredu kola</div>
</div>
</td>
</tr>
</tbody>
</table>
<br>
<div id="_originalContent" style="background-color: rgb(255, 255,
255);">
<meta content="text/html; charset=UTF-8"
http-equiv="Content-Type">
<div class="moz-cite-prefix">no když mě tohle řešení nenapadlo
tak úplně náhodou. Viděl jsem takhle udělanou regulaci
dobíjení baterky u ultralajta. Bylo tam magneto, taky napětí
naprázdno dost šílené - prý přes 200V. Baterka připojená na
usměrňovač přes další diodu a mezi tím tranzistor, který řídil
výstupní proud tak že to zkratovával. Taky jsem to ze začátku
nemoh pochopit, ale nakonec mi to přišlo logické. No je pravda
že pár W ztrát tam nikdo neřešil.<br>
Anděl<br>
<br>
Dne 20.3.2016 v 9:12 Petr Simek napsal(a):<br>
</div>
<blockquote cite="mid:Pine.WNT.4.64.1603200911360.3376@oleum"
type="cite">On Sun, 20 Mar 2016, Vláďa Anděl wrote: <br>
<br>
<blockquote type="cite">Tak asi né, ale jen proto že tam jsou
ty ztráty. Jinak pokud z toho beru při nulovém napětí nulový
výkon, alternátor by mě neměl brzdit. Já vím, teorie a praxe
se tady asi dost liší. <br>
</blockquote>
<br>
Tyhle veci maji obvykle vnitrni odpor, takze pri nulovem
napeti na vystupu neni nulovy vykon.. <br>
<br>
<blockquote type="cite">Anděl <br>
</blockquote>
<br>
*------------------------------------------------------------------------*
<br>
| Petr Simek APS
JU | <br>
| <a moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:psimek@jcu.cz">psimek@jcu.cz</a>
| <br>
*------------------------------------------------------------------------*<br>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
<br>
<!--end of _originalContent --></div>
<br>
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
<br>
<pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
</blockquote>
<br>
</body>
</html>