[OT] Utajena havarie letadla?

Pátek Červen 10 23:01:13 CEST 2016

Z nějakého důvodu to armáda chce utajit? Když v poslední době mi připadá
že novináři nemají zájem informovat, ale jen lovit senzace. Třeba ten
spadlý Airbus u Egypta. Poslední informace, kterou jsem v televizi
zaregistroval, že zachytili signál černé skříňky. Předpokládám že po
zachycení signálu je jen otázka dostupnosti vhodné (nejspíš robotické)
miniponorky, která podle signálu dojede až k vraku letadla nebo aspoň k
té skříňce. Ale už je to hodně dlouho a informace žádná. Že by to jen
novináře přestalo zajímat?
Ten spadlý ultralajt v Nymburce je něco podobného. Taky to začali
vyšetřovat a k čemu došli, to už asi není zajímavé.
Ostatně tady je video.
http://tn.nova.cz/clanek/video-tragicka-nehoda-letadla-pri-leteckem-dni-stala-zivot-dva-piloty.html
Vypadá to že opravdu ztratil rychlost a tím i vztlak. Shodou okolností
dělal jsem cca před 10 lety pro ultralajty hlásiče minimální rychlosti,
kde kdo si to tehdy dával do letadla. Jeden místní pilot mi vysvětloval
přesně to, co bylo na tom videu. Přistává, vidí že se nevejde na dráhu.
Tak to zvedne, zatáčí a kouká aby na tu dráhu nalítnul správně. Je to
tolik věcí najednou, že zapomene hlídat rychlost, kterou při tomhle
manévru hodně ztrácí. A může nastat průser. Než jsem ty hlásiče začal
dělat, dělali místní letci pokusy s hladinovým čidlem z pračky :-) a prý
to nebylo možné rozumně nastavit. Jenže pak se o to zase přestali
zajímat, asi se hodně dlouho nic nestalo.
Anděl