Re: Raspberry Pi vadná SD karta vs. OLIMEX a jiné jednodesky

Martin Persich persich na transcon.cz
Pátek Červen 3 10:35:55 CEST 2016

Zkušenosti s Raspberry sice nemám žádné, ale co se týče SD karet, snažíme se
používat ty s SLC buňkami (ano, mají výrazně menší kapacitu) a naštěstí
žádné větší problémy nepozorujeme (ale nemáme jich v provozu stovky ...).
Kdysi jsem zaregistroval u nějakých karet problém v "mechanice", kdy SD
karta byl vlastně jen větší obal a uvnitř byla mikro SD (bez destrukce to
samozřejmě nebylo poznat, že nejde o nativní SD), ale šlo o konkrétní typ
jednoho výrobce A ty kontakty uvnitř zrovna neoplývaly spolehlivostí...
V současně době se snažíme používat industry verzi SD karet od firmy Apacer.
Ale jsou všechno, jen ne levné ... :-(
A pokud vás mohu "uklidnit" - tak jsem zaregistroval nějakou studii, kde
bylo uvedeno, že určité technologii buněk vadí časté opětovné čtení ...
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Zapletal Martin" <zapletal na inoma.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, June 03, 2016 9:53 AM
Subject: Raspberry Pi vadná SD karta vs. OLIMEX a jiné jednodesky

Zdravím přítomné.

Rád bych se zeptal na Vaše zkušenosti s náhradou Raspberry za něco jiného.
Našel jsem třeba
http://www.tme.eu/cz/details/a20-olx-lime2/jednodeskove-pocitace/olimex/a20-olinuxino-lime2/
nicméně jsem se dočetl, že zase bootuje Linux z SD karty. Ty mi v RasPi dost
odcházejí a tomu bych se rád vyhnul. Existuje něco podobného v cenové relaci
do 2000,- a nemá boot z SD karty(nebo je alespoň neprzní). Třeba něco jako
EM2440-III? Jak v instalacích řešíte potíže s SD kartou? Zatím jsem nenašel
někoho, komu by po čase neodcházely. Dá se nějak nastavit karta na jen pro
čtení?

Zaplik