OT Centrifuga - hotovo

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 2 18:26:54 CEST 2016

Vazelínu (což by bylo nejlepší) tam asi nedostanete.
Takže minerální olej. Jaky? Ten, který máte k dispozici.
Olej na šicí stroje je hodně řídký, lepší by byl nějaký nejobyčejnější
motorový.
Ale s množstvím to nepřehánět, ať to nenateče všude. Zvlášť kdy to asi
provozujete s osou kolmo k zemi (vrtačka).

Měniče pro 1f motory jsou obecně problém. Běžné 3f měniče nemají rády
nesymetrickou zátěž, a motory s kondenzátorem zase nemají rády rozběh
s postupným zvyšováním kmitočtu. Malý motor se často dá použít na velkém
měniči, ten měnič ti toho malého motoru pak "skoro ani nevšimne". Ale
ideální to teda určitě není.

Dělají se speciální měniče pro 1f motory, ale je jich hrozne málo. Třeba
Invertek
http://invertek.cz/produkty/6-optidrive-e2-single-phase.html
Ten řeší rozběh tak, že tam napřed na chvíli pustí padesátku, a teprve
po roztočení
začne regulovat.

Ale lepším nápadem (podle mě) je koupit třeba na aukru 3f motor a 3f měnič,
díky nesrovnatelně širší nabídce a dostupnosti to zřejmě celé vyjde
levněji a hlavně
bezproblémověji.

PL