hwKlimatizace -vcera bylo pozde

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Červenec 31 06:14:17 CEST 2016

Vzduch se může projevit (netvrdím, že všeho si musíte jednoznačně všimnout):

1) zhoršenou životností kompresoru

2) sníženým výkonem v důsledku přítomnosti látky, která se nechová tak,
jak se za daného tlaku a teploty očekává

3) nepravidelnostmi v chodu. Protože vzduch v kondenzátoru
nezkondenzuje, dojde k tomu, že bublinka vzduch přijde do vstřikovacího
ventilu. Zde se ovšem chová naprosto jinak než kapalina, takže dojde k
prudké změně tlaku v okruhu. Po chvilce se to ustálí a přijde další
bublina. Tomu, aby se do expanzního ventilu nedostal plyn zabraňuje u
větších a dražších zařízení sběrač chladiva. Nejlépe si jej představíte
jako nádobku, kde zhora přitéká to, co se vrací z kondenzátoru a zespoda
odtéká kapalina do expanzního ventilu. Naprostá většina malých
klimatizací jej ale nemá.

Martin Záruba