hwKlimatizace -vcera bylo pozde

Martin Záruba swz na volny.cz
Sobota Červenec 30 10:55:59 CEST 2016

Bohužel v tom máte pravdu. Ta nádoba je odlučovač kapalného chladiva.
Jejím hlavním účelem je, že pokud by v plynech, které vzniknou
vypařováním ve výparníku zůstaly kapky, v této nádobě se oddělí, protože
přívod do ní je spodem a vývod horem. Tak se nedostane kapalina do
kompresoru, což by mu zcela zásadně vadilo, může se i zničit. Ono stejně
správný postup montáže je ten, že po propojení trubek část, kde je
vzduch, t.j. trubky a vnitřní jednotku vyvakuujete a pak teprve otevřete
ventily. Sice malé množství vzduchu by asi systém skousl, prostě vzduch
za podmínek, které jsou v okruhu nebude kondenzovat a pravděpodobně ho
většina zůstane v plynném stavu ve vršku kondenzátoru, který tím vlastně
znefunkční. Ale je v něm vždy vlhkost a ta pochopitelně kompresoru velmi
vadí. Asi menší zlo, pokud nemáte vývěvu by bylo nechat povolený spoj
tenké trubky, opatrně pootevřít ventil silné trubky a nechat chladivo,
aby vytlačilo vzduch ven. Není to dokonalé, ale lepší než nic. Je také
otázka, zda přidáním výměníku nebude v systému již nedostatek chladiva a
to bez příslušného vybavení stejně nedoplníte.

Martin Záruba