Re: C a štábna kultúra -> was:Re: LPCxpresso: Potize s optimalizaci

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Červenec 27 22:03:07 CEST 2016

Aj ked do urcitej miery suhlasim; ale ako vsetko, ani toto nie je
ciernobiele (co je vlastne povodna odpoved panovi kolegovi Mrazovi, len sa
mi zachcelo k jeho bielej postavit ciernu).

Ti ludia (Thompson a Ritchie) zahodili desatrocie snah v smere o dokonalost
v programovani, ale (a naozaj sa ich velmi nerad zastavam) s C prisli
prave v obdobi dvoch vyrazne nepodarenych pokusov v tom smere, PL/1 (s
ktorym mali obaja bolestivu skusenost) a Algol68 (ktory mimochodom bol
hned po jeho kodifikacii opluty v "minority report" niektorymi jeho
spoluatormi, na cele s Dijkstrom a Hoarem). A aj ked v charaktere jazyka
je bohuzial velmi citit metodiku "lepenia hovna k hovnu" a hacker spirit,
stabnu kulturu zase ti pani mali, vid ich internu spravu o jazyku, ktora
sa po rozsireni stala nielen standardom na takmer dve desatrocia, ale aj
doteraz zrejme najlepsou ucebnicou jazyka (ja viem ze mi nebude prepacene,
ale ja toho Herouta FAKT nemozem).

A uz ked spominame klasikov, este jedna poznamka k tomu kategorickemu
vyroku pana kolegu Mraza - dufam, ze poznate "GOTO Considered Harmful" -
ak nie, doporucujem precitat vratane historie vzniku... a zistite, ze
Dijkstra nielenze nenapisal ten nadpis, ale on tam ani nepise, ze
"neexistuje dovod... pre GOTO"... vlastne presne naopak.

wek