Je mozne odposlouchavat komunikaci pres USB?

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Úterý Červenec 19 21:29:20 CEST 2016

Na USB jsou sniffery, ale bude to peklo to z toho cist.

Koupil bych si KL-mode kabel (100,-), nebo ELM327.
Propojil mu ten K-line paralelne k OBD
a jeste bych z nej, pripadne, vyndal odpor 510ohm (vedouci z Klinky na
+12Volt) aby ta K-line nebyla pretizena.
A uz muzes sledovat cista data.
Nejcasteji oouzivane rychlosti jsou 10400, 19200, 9600

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 19. července 2016 19:47
Předmět: Je mozne odposlouchavat komunikaci pres USB?

Zdravim,

mam fungujici interface OBD - USB, na strane USB je osazeno FTDI. SW pro
auto komunikuje primym pristupem a vyzaduje drivery FTDI. Protoze bych
rad postavil nejakeho cmuchala a logger, chtel bych nejprve zjistit,
jaka data tam vlastne chodi (neni to CAN, chodi to -zrejme- pres K-line,
stare dieselove Volvo), tvari se to, jako ze tam pro vycitani dat musi
byt oboustranna komunikace.

Je tohle nejak SW resitelne, nebo se musim napichout na nohy toho FTDI a
odposlouchavat druhym prevodnikem?

Zazlobila mne nejaka logika v automatu a podle offline cteni je to jeden
ze solenoidu, ale docela rad bych to hlaseni chtel videt v realnem case
a jezdit porad s notebookem se mi moc nechce - nejaky jednocip s malym
displejem by se mi libil vic.

Diky.

Pavel Kutina