3D tisk - problem s ucpavanim s PLA a malymi prurezy

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 19 09:43:21 CEST 2016

On Mon, 18 Jul 2016, Pavel Hudecek wrote:

> Tohle je hlavní problém s PLA.
>
> Pomáhá:
> - Snížit, nebo zcela vypnout retrakci. Ale bude to pak hodně chlupaté.

To mozna pomohlo.

> - Zvýšit rozdíl teploty hotendu a chlazení jeho chladné části. Ale pak to při
> tisku v létě může i dost smrdět.
> - Jemně členité věci tisknout jen v zimě:-)

To je dost tezke zaridit. Ale zajimave ze kdyz jsem snizil teplotu trysky
tak se vytisk povedl - takze jsem spis snizil ten rozdil teplot horke
a studene casti a rozhrani kde se PLA tavi se posunulo smerem dolu.

> - Mezi zuby udělat ještě nějaké pokračování, které se pak vyláme.

To je zalozni plan.

> - Použít hotend s teflonem uvnitř. Zatím nemám vyzkoušeno.

Ja presne nevim kde se to seka ale rekl bych ze to bude na rozhrani
tryska-hotend . Vnitrek hotendu je hladky a na vstupu hotendu to
asi nebude , to by ta bambule byla tlustsi .

Zda ze mi ze se to "roznejtuje" na konci hotendu pred vstupem do trysky
a vetsi retrakce zpusobi ze se to vtahne nahoru kde to stihne zchladnout
a pak uz to nejde tlacit dolu.

Takze ta teflonova vlozka by musela vest az do trysky aby se zachoval
stejny prurez rozhranim studena/tepla aby se zmensila sance na ucpani.