3D tisk - problem s ucpavanim s PLA a malymi prurezy

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Červenec 19 09:23:18 CEST 2016

On Mon, 18 Jul 2016, Petr Zahradnik wrote:

> Původní zpráva ze dne 18.07.2016 od Petr Simek:

> Tak zmenši retrakci na maximálně 2 mm, klidně 1 mm. Zkontroluj
> nastavení proudu do extrudéru a klidně uber proud na 800 mA, tedy
> nastav napětí na budiči 0,4 V. Exteudér se může hřát, ale když se od
> něj zahřeje zubatice, pak to dělá binec s PLA. Větší část zubatice by
> měla být dál od motoru (to je ta část, kde je šroubek).

Zubatici mam spravne, motor mam tusim na 0.4V - hreje se jen mirne.
Ale tim to nebude - kdyz se to zasekne tak to neprotlacim ani rukou,
zubatice na PLAcku udela takove bile skrabance ale nezasvini se,
ze by PLA talo od zubatice to se mi nedeje

> A samozřejmě také můžeš snížit teplotu tavení, můj plast PLA klidně
> můžeš tisknout na 180 °C, pak ale nesmíš příliš spěchat, tedy snížit
> rychlost. Při této teplotě tisknu tak 30 mm/s.

Snizil jsem retrakci z 2mm na 1mm a teplotu trysky z 220 na 195 stC
a vytisk se povedl! Bylo to s pomocnym objektem a vrtsvou 0.3mm .
Tiskl jsem zatim jen takovy vyrez problematicke casti, odpoledne to
zkusim cele se stavajicim nastavenim jak to dopadne.