Re: OT Moment šroubováku

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Čtvrtek Červenec 14 15:24:15 CEST 2016

Obávám se, že ty datasheety nejsou ani tak nesehnatelné, jako spíš že
moment není zvykem uvádět ani zaručovat. Vychází se jen z otáček/řezné
rychlosti pro daný materiál. V katalozích závitníků (hledejte
Emuge-Franken, Coromant, Guhring, ...) bývají i třeba grafy a
nomogramy pro volbu pracovních podmínek na škále výkon/životnost, ale
ty krouťáky ne. Ono by se s tím v běžné sériové výrobě stejně nedalo nic
dělat.

Aleš Procháska