Re: OT Moment šroubováku

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Červenec 14 11:07:23 CEST 2016

Občas je např. u nějakých součástek uvedeno, jakým momentem se mají utahovat ke chladiči a pod.

Jindy zas něco má dobře držet a není problém zkusit prvních pár ks zničit a pak vědět, na kolik utahovat. Na doma by stačilo pak vědět, že mám utahovat třeba na 4 na mém šroubováku, ale obvykle bych rád zákazníkovi řekl, na kolik mají utahovat těmi jejich.

Pak je řezání závitů. Běžně s tím nemám problém, ale třeba při řezání do silnějšího materiálu se bojím, abych závitník nezničil. Ale tam jsem narazil na nesehnatelnost datasheetu od závitníku.

PH

From: Jaroslav Kotlaba
Těžko říci. My jsme ve firmě měli tester co se to na tom měřilo a nastavovalo. A každé dva měsíce se všechny šroubováky z montážních linek kontrolovaly a přenastavovaly. A že to bylo nějakých šroubováků.
BTW: Ty víš, jaký moment potřebuješ? Od technologů ve firmě bylo stanoveno, co a jakým momentem utahovat, ty šroubováky se podle nastavených momentů označovaly barevnými páskami.
Dovolil jsem si sem dát co nejvíc zmenšený obrázek, jak takový tester vypadá - i s nasazeným adaptérem co dovoluje roztočení před změřením.

  ...Tzn. Kolik Nm dostanu, když šroubovák přepnu třeba na "3"?

  PH