Re: OT: Tarifní revoluce

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Leden 24 17:57:26 CET 2016

No ale to by mělo nastávat jedině, když se blížíte bodu bivalence. Já
mám bod bivalence při cca -10,5°C průměrné teploty, takže v noci obvykle
je za těchto podmínek tak -17°C. To ale je tak jeden až dva dny v roce.
Jinak bych se většinou vešel i do tarifu 16:8. Je třeba, aby řídící
jednotka zapínala dotop se zpožděním a aby čerpadlo zapnula ve vysokém
tarifu jen když vidí, že už fakt nezvládá. Pak se to chová tak, že pokud
to jde, běží TC jen v nízkém tarifu. Pokud to nestačí zapne někdy i ve
vysokém a pokud ani to nestačí, zapne (ale jen v nízkém) dotop. Ten musí
spínat se zpožděním, takže čerpadlo to po začátku nízkého tarifu stihne
dotáhnout a dotop se nezapne vůbec. A těch pár dnů v roce nemůže zásadně
ovlivnit celkový koeficient.

Martin Záruba