Re: Potřebuje okružní pila LCS5OO (Mountfield) nulový (N) vodič?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 23 16:22:40 CET 2016

Hmm.
Pokud by spínač na N ve fíčku nesepnul, tak vám promptně odejde spousta
spotřebičů po bytě, protože se rozváží poměr mezi fázemi. Stačí mít v jedné
z fází výrazně vyšší odběr (třeba zapnout rychlovarnou konev).

Kdežto zrovna u té pily by to ještě vadilo relativně málo, protože odpojením
N odpadne stykač v té pile a odpojí ji. Případný přídržný proud přes obsluhu
nebude dostatečný na to, aby udržel stykač sepnutý.

A pokud by pila měla zapojený motor do hvězdy se středem vyvedeným na N,
tak pak by se stykač samozřejmě udržel sepnutý.
Jenže v tomto případě není třeba k pile třeba vůbec tahat vodič N a
uživatel si
vystačí se svým 4-žilovým kabelem.

A když tak nad tím přemýšlím, tak to asi nakonec bude ten reálný případ,
protože tyhle malé motory jsou standardně motané na Y/D 400/230V.
Takže opravuji svůj původní předpoklad - pila pravděpodobně pojede i bez
připojené N na 4-žilový kabel, stykač použije virtuální zem ve středu
hvězdy.

Prosím pana Kručínského: jestli to pak zjistíte, napište sem prosím
výsledek.
Děkuji.

PL