VS1053b FLAC

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Leden 4 11:45:30 CET 2016

Zdravím, chci si udělat jednoduchý přehrávač FLAC souborů s lepším DAC
převodníkem (jak se prodávají takové ty ultra drahé "super hifi" za super
ceny v řádech tisíců)...

Zatím zkouším VS1053b (i když si nejsem jist zda po I2S - výstup pro
externí DAC - zvládne vyšší vzorkování FLAC než 48Khz i když to by asi
nebylo na závadu, protože bych poslouchal kopie svých orig. CD - většinou
filmová hudba kde mi MP3 komprese vadí...) a trápí mě jedna věc. FLAC mi to
přehraje (zatím bez externího DAC, sluchátka mám připojené přímo na výstup
VS), ale asi při vyšším datovém toku (po nějaké době hraní) dochází k
drobnému přerušením nahrávky. Asi se nestíhají dodávat data z SD karty do
VS (standartní 256MB co jsem doma našel, ne SDHC tu z ničeho vyškubnout
nemohu a kupovat ji zatím nechci, když nevím zda to bude problém karty).
Nejprve jsem četl data z SD karty po 32B blocích a ty následně odesílal do
VS. To se prakticky nedalo poslouchat (u MP3 bez problémů i 320kbit). Tak
jsem si udělal 256B buffer do kterého čtu data z SD karty a z bufferu to
následně odesílám po 32B blocích do VS. Trochu ze to zlepšilo, ale výpadky
tam jsou i když ne tak časté jako u předchozího případu. DMA zatím nemám
nastaveno (nikdy jsem ho zatím nepoužil takže to musím nejdříve
nastudovat). 256B buffer zvětšit mohu, ale nedá se do VS odesílat najednou
větší množství dat než po 32B blocích? Nebo  detekovat blížení se vyčerpání
256B bufferu a číst s předstihem a ne až bude DREQ = 0? Do datasheetu VS
jsem koukal, ale moc moudrý z toho nejsem, protože jsem co jsem koukal na
internet tak se někde ohánějí tím, že pro FLAC se dá nakonfigurovat buffer
ve VS pro větší bloky než 32B, ale o tom v datasheetu nic nepíší. Možná je
to vlastnost novějšího "firmware" ve formě pluginu? Nemá s tím někdo
zkušenost?

Děkuji, MG