Voltmetr a ampermetr do auta

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pondělí Únor 29 13:02:56 CET 2016


Vím, znám, ale z různých důvodů jsem to zavrhl. Málo desetinných míst (tady
mám u voltmetru 2), malý rozsah (mělo by mi to měřit až do 200A i když to
nemám jak ověřit), úbytek na bočníku (mám 60mV při 125A, to by při 250A
odpovídalo 120mV - ta věc z ebaye má při 100A 75mV => při 250A úbytek
187mV), s tím souvisí i ztrátový výkon a přetižitelnost bočníku (ten můj by
při 250A měl mít 30W, ten z ebaye 47W).

Pak ty moje měřáky měli skladem v GME, zatímco na ten z ebaye bych čekal
dva měsíce ;)

P.K.

Dne 29. února 2016 11:55 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):

> Namátkou:
>
> http://www.ebay.de/itm/DC-0-100V-50A-100A-LED-Digital-Voltmeter-Amperemeter-Spannung-Strom-Panel-EP98/111827788891?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3De1adf0522ca8453e9bb359657f1a6f3a%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D171790162832
>
> atd. atd...
> aze
>
>
> *From:* Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
> *Sent:* Monday, February 29, 2016 10:38 AM
> *To:* HW-news <hw-list na list.hw.cz>
> *Subject:* Voltmetr a ampermetr do auta
>
> Přátelé,
>
> splnil jsem si jeden takový malý sen: mám v autě voltmetr i ampérmetr a
> můžu sledovat online, jak se baterie nabíjí nebo vybíjí. Co je k tomu
> potřeba?
>
> 1) Přestřihnout mínus kabel od baterie a zařadit vhodný bočník, já jsem
> použil 125A/60mV.
> 2) Protáhnout kabel mezi motorem a kabinou (použil jsem 3x0,5, nestíněný).
> 3) Na plus pól baterie připojit vlastní pojistku pro měření napětí - je to
> přesnější než měřit někde, kde se projeví různé úbytky.
> 4) Zbastlit vlastní měřáky, jeden je s rozsahem 19,99V, druhý 199,9mV, ale
> zkalibrovaný pro můj bočník.
> 5) Vyřešit napájení, zapíná se klíčkem zapalování, pak je tam 7805 a dva
> izolované DC/DC měniče s výstupem 9V. Takhle to bude chodit i když napětí
> baterie poklesne na 7V.
> 6) Je tam navíc tlačítko, kterým se může zapnout napájení i bez klíčku v
> zapalování.
> 7) Při testech mi měření proudu ukazovalo hausnumera. To jsem měl napájení
> přímo tím samým kabelem, co vede od baterie. Finální verze má napájení
> vytažené odněkud z palubky a vypíná se s klíčkem. A taky jsem přidal odpor
> 1k paralelně k signálu z bočníku. Digitální voltmetr má vstupní odpor v
> megaohmech, což je podle mě náchylné na rušení.
>
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/r3PI4.png
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/F1lC5.jpg
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/qteZp.jpg
> http://jpeg.cz/images/2016/02/29/cOSiQ.jpg
>
> (Pokud by někdo chtěl namítnout, že to vypadá jako pěst na voko, tak to
> mám vyřešené jednoduše - celé je to vestavěné do zavírací přihrádky na
> vrchu palubky.)
>
> Pavel Kadečka
>
> ------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20160229/a402793f/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list