<div dir="ltr"><div>Vím, znám, ale z různých důvodů jsem to zavrhl. Málo desetinných míst (tady mám u voltmetru 2), malý rozsah (mělo by mi to měřit až do 200A i když to nemám jak ověřit), úbytek na bočníku (mám 60mV při 125A, to by při 250A odpovídalo 120mV - ta věc z ebaye má při 100A 75mV => při 250A úbytek 187mV), s tím souvisí i ztrátový výkon a přetižitelnost bočníku (ten můj by při 250A měl mít 30W, ten z ebaye 47W).<br><br></div><div>Pak ty moje měřáky měli skladem v GME, zatímco na ten z ebaye bych čekal dva měsíce ;)<br></div><div><br></div>P.K.<br><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 29. února 2016 11:55 AZe <span dir="ltr"><<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div style="FONT-SIZE:12pt;FONT-FAMILY:'Calibri';COLOR:#000000">
<div>Namátkou:</div>
<div><a title="http://www.ebay.de/itm/DC-0-100V-50A-100A-LED-Digital-Voltmeter-Amperemeter-Spannung-Strom-Panel-EP98/111827788891?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3De1adf0522ca8453e9bb359657f1a6f3a%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D171790162832" href="http://www.ebay.de/itm/DC-0-100V-50A-100A-LED-Digital-Voltmeter-Amperemeter-Spannung-Strom-Panel-EP98/111827788891?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3De1adf0522ca8453e9bb359657f1a6f3a%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D171790162832" target="_blank">http://www.ebay.de/itm/DC-0-100V-50A-100A-LED-Digital-Voltmeter-Amperemeter-Spannung-Strom-Panel-EP98/111827788891?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3De1adf0522ca8453e9bb359657f1a6f3a%26pid%3D100005%26rk%3D5%26rkt%3D6%26sd%3D171790162832</a></div>
<div> </div>
<div>atd. atd...</div>
<div>aze</div>
<div> </div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline">
<div style="FONT:10pt tahoma">
<div> </div>
<div style="BACKGROUND:#f5f5f5">
<div><b>From:</b> <a title="pavel.kadecka@gmail.com" href="mailto:pavel.kadecka@gmail.com" target="_blank">Pavel Kadečka</a> </div>
<div><b>Sent:</b> Monday, February 29, 2016 10:38 AM</div>
<div><b>To:</b> <a title="hw-list@list.hw.cz" href="mailto:hw-list@list.hw.cz" target="_blank">HW-news</a> </div>
<div><b>Subject:</b> Voltmetr a ampermetr do auta</div></div></div>
<div> </div></div>
<div style="FONT-SIZE:small;TEXT-DECORATION:none;FONT-FAMILY:"Calibri";FONT-WEIGHT:normal;COLOR:#000000;FONT-STYLE:normal;DISPLAY:inline"><div><div>
<div dir="ltr">
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>Přátelé,<br><br></div>splnil jsem si jeden takový malý sen: mám v autě 
voltmetr i ampérmetr a můžu sledovat online, jak se baterie nabíjí nebo vybíjí. 
Co je k tomu potřeba?<br><br></div>1) Přestřihnout mínus kabel od baterie a 
zařadit vhodný bočník, já jsem použil 125A/60mV.<br></div>2) Protáhnout kabel 
mezi motorem a kabinou (použil jsem 3x0,5, nestíněný).<br></div>3) Na plus pól 
baterie připojit vlastní pojistku pro měření napětí - je to přesnější než měřit 
někde, kde se projeví různé úbytky.<br></div>4) Zbastlit vlastní měřáky, jeden 
je s rozsahem 19,99V, druhý 199,9mV, ale zkalibrovaný pro můj 
bočník.<br></div>5) Vyřešit napájení, zapíná se klíčkem zapalování, pak je tam 
7805 a dva izolované DC/DC měniče s výstupem 9V. Takhle to bude chodit i když 
napětí baterie poklesne na 7V.<br></div>6) Je tam navíc tlačítko, kterým se může 
zapnout napájení i bez klíčku v zapalování.<br></div>7) Při testech mi měření 
proudu ukazovalo hausnumera. To jsem měl napájení přímo tím samým kabelem, co 
vede od baterie. Finální verze má napájení vytažené odněkud z palubky a vypíná 
se s klíčkem. A taky jsem přidal odpor 1k paralelně k signálu z bočníku. 
Digitální voltmetr má vstupní odpor v megaohmech, což je podle mě náchylné na 
rušení.<br>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div>
<div><br><a href="http://jpeg.cz/images/2016/02/29/r3PI4.png" target="_blank">http://jpeg.cz/images/2016/02/29/r3PI4.png</a><br><a href="http://jpeg.cz/images/2016/02/29/F1lC5.jpg" target="_blank">http://jpeg.cz/images/2016/02/29/F1lC5.jpg</a><br><a href="http://jpeg.cz/images/2016/02/29/qteZp.jpg" target="_blank">http://jpeg.cz/images/2016/02/29/qteZp.jpg</a><br><a href="http://jpeg.cz/images/2016/02/29/cOSiQ.jpg" target="_blank">http://jpeg.cz/images/2016/02/29/cOSiQ.jpg</a><br><br></div>
<div>(Pokud by někdo chtěl namítnout, že to vypadá jako pěst na voko, tak to mám 
vyřešené jednoduše - celé je to vestavěné do zavírací přihrádky na vrchu 
palubky.)<br></div>
<div> </div>
<div>Pavel 
Kadečka<br></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div>
</div></div><p>
</p><hr><span>
_______________________________________________<br>HW-list mailing list  
-  sponsored by 
<a href="http://www.HW.cz" target="_blank">www.HW.cz</a><br><a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br><a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br></span><p></p></div></div></div></div>
<br>_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br></blockquote></div><br></div></div></div></div>