Statické zakončení RS485

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Únor 22 22:09:55 CET 2016

> Mám obdobnou zkušenost, ve většině "běžných" aplikací jsou pro správnou
> funkci RS-485 pull-up/down rezistory důležitější než její impedanční
> přizpůsobení. Málokdy je vedení dlouhé v řádu 1 km a na kratkých
> vzdálenostech se případné odrazy utlumí mnohem dříve, než je UART v cca
> polovině bitu vzorkuje. Nedefinovaný stav, kdy driver si vymýšlí data mě
> mnohokrát potrápil, především v minulosti s obvody, které nikterak
> nezaručovaly chování při nulovém napěťovém rozdílu mezi vodiči. Naopak to
> mnohdy při impedančním přizpůsobení (a tím snížení rozdílového napětí) bylo
> [...]

A je tu jeste jeden podstatny detail, proc vnutit staticky stav
"STOPBIT" na sbernici. On to tady Papouch, ktery me na tento problem
upozornil a kteremu timto dekuji alespon takto, nezvyraznil. Udelam to
tedy ja. Spousta zapojeni ma reseno prepnuti budicu linky
vysilani/prijem pomoci software. A tam je skryty jeden drobny detail
(milovnici '51 si treba vzpomenou) - procesor dostane od UARTu zpravu o
vyprazdneni vysilaciho bufferu uz v okamziku vyslani posledniho datoveho
bitu. To ze se vysila jeste stopbit se jaksi nebere v potaz. Procesor
proste vysilac pokud nema co dalsiho na vysilani vypne a HW starej se.
Pak musi nastoupit ony "stopbit" odpory, zabezpecujici klidovy stav
linky, jinak se vysilany paket/znak poskodi.

Radek (benedikt2hw.cz)