Re: Statické zakončení RS485

Martin Persich persich na transcon.cz
Pondělí Únor 22 18:53:26 CET 2016

Mám obdobnou zkušenost, ve většině "běžných" aplikací jsou pro správnou
funkci RS-485 pull-up/down rezistory důležitější než její impedanční
přizpůsobení. Málokdy je vedení dlouhé v řádu 1 km a na kratkých
vzdálenostech se případné odrazy utlumí mnohem dříve, než je UART v cca
polovině bitu vzorkuje. Nedefinovaný stav, kdy driver si vymýšlí data mě
mnohokrát potrápil, především v minulosti s obvody, které nikterak
nezaručovaly chování při nulovém napěťovém rozdílu mezi vodiči. Naopak to
mnohdy při impedančním přizpůsobení (a tím snížení rozdílového napětí) bylo
ještě horší. Takže se plně připojuji - čtyři zakončovací odpory 120 R (a
uživatelé "jsou" vynalézaví ... :-) ) mohou být podstatně větší zlo než
žádný.
Martin. persich na transcon.cz

----- Original Message -----
From: "Pavel Poucha" <p.poucha na papouch.com>
To: "'HW-news'" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, February 22, 2016 11:32 AM
Subject: RE: Statické zakončení RS485

Zdravím,

jak zde někdo psal, na všem máme 2 spínače. Pokud je to jen trochu možné
(rozměrově), máme tabulku nastavení přímo na štítku produktu.

Kdysi jsem to vymýšlel s polovodičovými spínači, ale ono vzhledem k tomu že
linka může mít potenciál i mimo meze napájení, není to až tak snadné, aby to
bylo spolehlivé a jednoduché.

U teploměrů TQS3
(http://www.papouch.com/cz/shop/product/tqs3-o-venkovni-teplomer-s-rs485/ )
jsme ale měli tak špatné zkušenosti s instalací zakončení (protože to často
instaluje nějaký laik, linka se různě doplňuje), že jsme definici klidového
stavu vyřešili svérázně: V každém teploměru jsou velké odpory pull-up a pull
down. Čidla komunikují pomalu, takže to funguje. Vím že to není správně a
nechám si klidně vynadat :-) Ale jinak to nešlo uhlídat, aby odpory byly
zapojeny právě jednou a zakončení také.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel