Re: ESR meter test

ok1uga na volny.cz ok1uga na volny.cz
Čtvrtek Únor 11 17:26:18 CET 2016

No, já si myslím, že PŘESNĚ MĚŘIT ESR je nesmysl. K čemu to ? Důležité je mít měřič který přibližně změří ESR, který to umí i u velmi malých hodnot ESR, který umí i velmi velké kapacity, který umí měřit zapájené kondenzátory a fajn je čtyřdrátové připojení (mohu mít delší přívody). Zdali ta hodnota 10mOhmu kterou jsem naměřil je ve skutečnosti 5 nebo 15mOhmu je mi šuma fuk. Důležité je aby to na stejném kondenzátoru naměřilo opakovaně těch přibližně 10mOhmu dnes, zítra i za týden.

Chápu, že pokud výrobce potřebuje udat měřič za 5ti místnou sumu musí to umět něco jiného než tato jednoduchá udělátka. Ale na to abych spravil televizi nebo třeba mixer to udělátko co mám úplně stačí. Pokud je špatná hodnota na 100Hz bude špatná i na 10 a 100kHz a obráceně. Jen naměřená hodnota na jiných kmitočtech bude jiná.

Měřit na různých kmitočtech je jistě užitečné při vývoji abych byl schopen posoudit vlastnosti daného typu kondenzátoru a jeho vhodnost pro uvažovanou aplikaci. U dnešních výrobců tedy spíš k načasování kdy má kondenzátor odejít. U oprav mi stačí spolehlivé měření typu dobrý - špatný.

    Martin.