Jaky byste chteli laboratorni zdroj

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Úterý Únor 2 14:45:55 CET 2016

to sme sa nepochopili. Nemyslel som, ze maju vyhadzat uz kupene
pristroje s GPIB, lebo je zbernica zastarala. Tento pripad patri do
spominanej kategorie "mam plnu policu merakov tak si kupim interface".

Myslel som tym, ze nie vsade uz zachytili, ze za poslednu dekadu sa
ponuka meracej techniky vyrazne zmenila. GPIB je uz v minorite a
objednatelne ako specialna (draha) vybava a komunikacia sa robi cez
spominany Ethernet/USB. Takze casto sa GPIB (alebo dokonca HPIB) stale
uci ako najmodernejsia aktualna vec. Co samozrejme nie je pravda.

Rozdiel v implementacii GPIB a Ethernetu je dost velky. Dedikovane cipy
s PCI zbernicami su super drahe a implementovat to do maleho procesoru,
to uz je lepsie zobrat hotovy ethernetovy modul.